شناسهٔ خبر: 40157614 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مجلس ایران: سفر به اسراییل ممنوع شد/ ممنوعیت ورود کالا از اسراییل/ ممنوعیت صدور ویزا برای اسراییلی ها

صاحب‌خبر -

شفقنا-  نمایندگان مجلس در مصوبه امروز خود سفر اتباع ایرانی به سرزمین فلسطین اشغالی را ممنوع کردند.

خانه ملت نوشت: نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت با ماده ۱۰ این طرح موافقت کردند که براساس این مصوبه سفر اتباع ایرانی به سرزمین فلسطین اشغالی ممنوع شده و در این راستا مجازات متخلفان مشخص شد.

در ماده ۱۰ این طرح آمده است: سفر اتباع ایرانی به سرزمین فلسطین اشغالی ممنوع شد، مرتکب به مجازات حبس تعزیری درجه ۵ و محرومیت داشتن گذرنامه به مدت ۲ تا ۵ سال ممنوع می شود، همچنین مراوده و ارتباط غیراتفاقی بین اتباع ایرانی و اتباع رژیم اشغالگر صهیونیستی ممنوع است و مرتکب به مجازات حبس تعزیری درجه ۶ محکوم می شود.

ممنوعیت ورود هرگونه کالای شرکت‌های وابسته رژیم صهیونیستی به ایران

نمایندگان مجلس با ممنوعیت ورود و عبور هرگونه کالای شرکت‌ها و کمپانی‌های وابسته به رژیم اشغالگر صهیونیستی از قلمرو سرزمین جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت، با ماده ۹ این طرح موافقت کردند که بر اساس آن ورود و عبور هرگونه کالای شرکت‌ها و کمپانی‌های وابسته به رژیم اشغالگر صهیونیستی از قلمرو سرزمین جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

در ماده ۹ این طرح آمده است: ورود و عبور هرگونه کالای شرکت‌ها و کمپانی‌های وابسته به رژیم اشغالگر صهیونیستی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران ممنوع می‌باشد و نیز ورود کلیه صهیونیست‌های تابع رژیم اشغالگر صهیونیستی شامل اشخاص حقیقی یا حقوقی که تابعیت رژیم صهیونیستی را دارند، به جمهوری اسلامی ایران ممنوع است. در صورت ورود به حبس تعزیری درجه ۵ و اخراج از کشور محکوم می‌شوند.

صدور هرگونه مجوز برای حضور اشخاص حقیقی و حقوقی وابسته به رژیم صهیونیستی در نمایشگاه ها ممنوع شد

نمایندگان صدور هرگونه مجوز برای حضور اشخاص حقیقی و حقوقی وابسته به رژیم صهیونیستی در نمایشگاه ها را ممنوع کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با ماده ۳ طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت موافقت کردند.

در این ماده آمده است: در اجرای ماده (۵) قانون الزام دولت به حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین مصوب ۱۱ دی ۱۳۸۷ و ماده ۸ قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۹ (با اصلاحات و الحاقات بعدی)، فهرست سازمان ها، سمن ها، موسسات اقتصادی، تجاری، مالی، علمی، فرهنگی، پژوهشی، اشخاص حقیقی و حقوقی و امثال آن موضوع مواد مذکور قوانین فوق به صورت سالانه از سوی کمیته ای متشکل از وزارتخانه های صمت، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت امور خارجه شناسایی و به روز رسانی خواهد شد.

برگزاری و دبیری جلسات این کمیته برعهده وزارت امور خارجه خواهد بود و وزارت مذکور موظف است سالانه گزارشی از عملکرد این کمیته به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

همچنین نمایندگان ماده ۴ طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت را تصویب کردند.

در ماده ۴ آمده است:

ماده ۴- صدور هرگونه مجوز برای مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم اشخاص حقیقی یا حقوقی از جمله شرکت ها، سازمان ها، موسسات یا سازمان های مردم نهاد وابسته به رژیم اشغالگر صهیونیستی در کلیه نمایشگاه ها و یا هرگونه نمایش یا گردهمایی داخلی و بین المللی یا مشارکت یا معاونت در صدور آن ممنوع است و مرتکب به حبس درجه ۵ و محرومیت دائمی از تصدی خدمات عمومی و دولتی محکوم می شود.

مجازات همکاری اطلاعاتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی مشخص شد

نمایندگان مردم در مجلس مجازات همکاری اطلاعاتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی را مشخص کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۹ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح دوفوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم نامشروع صهیونیستی با ماده ۶ این طرح موافقت کردند.

براساس ماده ۶ این طرح؛ هرگونه همکاری اطلاعاتی یا جاسوسی به نفع رژیم صهیونیستی در حکم محاربه و افساد فی الارض می باشد و مرتکب به اشد مجازات محکوم خواهد شد.

همچنین نمایندگان با ماده ۷ طرح مذکور نیز موافقت کردند که براساس آن هرگونه همکاری، تعامل، توافق سیاسی یا تبادل اطلاعات با نهادها و افراد رسمی و غیررسمی وابسته به رژیم صهیونیستی ممنوع است، مرتکب به مجازات حبس تعزیری درجه ۴ و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم می شود.

همچنین نمایندگان با ماده ۸ طرح دوفوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم نامشروع صهیونیستی موافقت کردند که در آن آمده است؛ هرگونه اقدامی ازقبیل امنیتی، نظامی، سیاسی، فرهنگی، رسانه ای، تبلیغی، مساعدت اقتصادی و مالی مستقیم و غیرمستقیم آگاهانه در جهت تایید یا تقویت و تحکیم رژیم صهیونیستی ممنوع است. مرتکب به مجازات حبس تعزیری درجه ۵ محکوم می شود.

هرگونه استفاده از سخت افزارهای تولیدی رژیم صهیونیستی در ایران ممنوع شد

نمایندگان مجلس هرگونه استفاده از سخت افزارهای تولیدی رژیم صهیونیستی در ایران را ممنوع کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت، با ماده ۵ این طرح موافقت کردند.

بر اساس ماده ۵ طرح مذکور، هرگونه استفاده از سخت‌افزارهای تولیدی رژیم صهیونیستی در ایران و فعالیت سکوهای نرم افزاری متعلق به این رژیم در این کشور ممنوع می‌باشد.

همچنین هرگونه  ارائه خدمات شرکت‌های ایرانی به این سکوها ممنوع است؛ فرد قاصر یا مقصر و یا مستنکف در اجرای این ماده به حبس تعزیری درجه ۵ و ۵ سال محرومیت از خدمات عمومی و دولتی محکوم می گردد.

مرکز ملی فضای مجازی با همکاری وزارتخانه های اطلاعات و ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است نسبت به شناسایی این سخت افزارها و سکوها اقدام و مراتب را جهت اعمال قانون به دادستان کل کشور اعلام نماید.

نظر شما