شناسهٔ خبر: 40107842 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

آیا زخم عامل انتقال کرونا است؟

ویروس کرونا از طریق زخم منتقل نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

پژوهشگران موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می گویند تا به حال هیچ موردی مبنی بر انتقال ویروس کرونا (corona) از طریق زخم گزارش نشده است و شواهدی در این زمینه وجود ندارد. باتوجه به اینکه ویروس کرونای جدید یک عامل بیماری زای تنفسی است میتوان با رعایت نکات بهداشتی، رعایت فاصله فیزیکی و شستشوی منظم دست ها از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران مؤسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در مطلبی به این پرسش پاسخ داده اند که آیا ویروس کرونای جدید از راه زخم وارد بدن می شود؟

در این مطلب آمده است: پوست، یکی از سدهای دفاعی مؤثر دربرابر عوامل عفونی من جمله ویروس ها است ولی هنگامی که پوست در اثر عوامل همچون زخم، خراش و سوختگی انسجام خود را از دست بدهد، راه ورود میکروارگانیسم ها به داخل بدن باز می شود. علاوه‌براین نیاز است ویروس ها به مقدار کافی در محل وجود داشته باشند و سلول های موجود در آن ناحیه، گیرنده ویروس را داشته باشند تا ویروس بتواند وارد آنها شده و رشد و تکثیر پیدا کند.

پژوهشگران می گویند: بر اساس اطلاعات موجود، گیرنده ویروس کرونا در سطح سلول های ریه، سرخرگ، قلب، کلیه و روده کوچک وجود دارد و شواهدی از وجود این گیرنده بر سطح سلول های بافت پوششی پوست و سلول های خونی وجود ندارد.

انتقال کرونا از طریق زخم,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت

با توجه به بررسی گزارش های ارائه شده توسط سازمان جهانی بهداشت در مورد روش های انتقال و ورود این ویروس به بدن، هیچ اطلاعات و مدرکی مبنی بر احتمال ورود این ویروس از طریق زخم به بدن وجود ندارد. از آن جایی که ویروس کرونای جدید یک عامل بیماری زای تنفسی است میتوان با رعایت نکات بهداشتی، رعایت فاصله فیزیکی و شستشوی منظم دست ها از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

نظر شما