شناسهٔ خبر: 40068247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

با افزایش تلفات کرونا در آمریکا محبوبیت ترامپ کاهش یافت

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهند، بیشتر آمریکایی‌ها طی یک ماه گذشته منتقد عملکرد دونالد ترامپ شده‌اند و این رویکرد از افزایش تلفات ناشی از پاندمی کرونا نشأت می‌گیرد و او اکنون با هشت درصد اختلاف بعد از جو بایدن دموکرات قرار دارد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| نظرسنجی خبرگزاری رویترز – ایپسوس که دوشنبه و سه‌شنبه انجام شد، نشان می‌هد 41 درصد از آمریکایی‌ها عملکرد ریاست جمهوری ترامپ را که نسبت به نظرسنجی مشابه در اواسط آوریل چهار درصد کاهش نشان می‌دهد، تایید می‌کنند.

 

با این حال 56 درصد از عملکرد ترامپ راضی نیستند و این عدم محبوبیت از نظرسنجی پیشین هم پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.  

 

این نتایج همچنین نشان می‌دهند، 46 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده قصد دارند از جو بایدن در انتخابات نوامبر حمایت کنند. 38 درصد هم به ترامپ رای می‌دهند. این در حالیست که در نظرسنجی پیشین رویترز-ایپسوس، پیشتازی بایدن تنها دو درصد بود.

 

به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها هر روز بیشتر منتقد شیوه مدیریت کرونایی دونالد ترامپ می‌شوند. براساس این نظرسنجی، شمار افرادی که از عملکرد ترامپ در این پاندمی ناراضی هستند، از شمار افرادی که او را تایید می‌کنند (13 درصد) بیشتر شدند و این بالاترین میزان نارضایتی خالص از زمان آغاز این نظرسنجی‌ها و طرح این پرسش در ماه مارس محسوب می‌شود.  

 

ترامپ جمهوری خواه اما از عملکرد دولتش در مدیریت این بحران دفاع کرده و چین را به ناکامی در اطلاع رسانی به جهان و وارد آوردن خسارت‌های اقتصادی متهم می‌کند.

 

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا که احتمالا در انتخابات نوامبر رقیب دموکرات ترامپ می‌شود، در اکثر نظرسنجی‌ها از رای دهندگان ثبت نام شده امسال پیشتاز بود اما پیشتازی او در هفته‌های اخیر در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

 

از نظر مردم، ترامپ گزینه بهتری برای اشتغال زایی محسوب می‌شود و بایدن ایده‌های بهتری برای مسائل بهداشت و درمان دارد.

 

این نظرسنجی نشان داد، آمریکایی‌ها بر سر اینکه کدام نامزد گزینه بهتری برای مدیریت واکنش به کروناست، اختلاف نظر دارند.

 

منبع: ایسنا

 

نظر شما