شناسهٔ خبر: 40055332 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تدابير تشويقي سفر براي دوران پساکرونا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اختصاص یک خط اعتباری برای سفر خانواده‌ها بعد از دوره کرونا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای ولی تیموری در جلسه هم‌اندیشی با فعالان بخش خصوصی که دیشب برگزار شد، درباره بسته تشویقی سفر که یکی از راه‌حل‌های جبران بخشی از خسارات تاسیسات گردشگری نیز محسوب می‌شود، افزود: دنبال این بسته تشویقی هستم و از دکتر نهاوندیان معاون اقتصادی رییس‌جمهور قول گرفتیم تا یک خط اعتباری سفر بعد از کرونا در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.
وی افزود: این بسته تشویقی هنوز مصوب نشده است اما به محض فروکش کردن تب کرونا تلاش می‌کنیم این خط اعتباری سفر به خانواده‌ها اختصاص یابد تا به صورت غیرمستقیم از فعالان گردشگری حمایت شود.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: جزئیات بسته تشویقی سفر معلوم نیست، اما پیشنهادهایی درباره تخصیص تسهیلات به شکل وام سفر و یا کارت‌های اعتباری سفر مشابه «سفرکارت» از سوی برخی کارشناسان و فعالان گردشگری مطرح شده است.
وی افزود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قبلا طرحی را با عنوان فرصت یا مرخصی سفر به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده بود و از دولت خواست که بعد از کرونا، با ایجاد تعطیلات فرصت سفر برای مردم فراهم کند. این طرح در ابتدا از سوی وزیر بهداشت با عنوان «کوپن سفر» معرفی شده بود که منظور، ایجاد زمینه‌ای برای مرخصی سفر بود.
آقای تیموری همچنین گفت : کماکان پیگیر بازگرداندن سهمیه بنزین سفر است که برای تعطیلات نوروز 99 مصوب شده بود اما با شیوع ویروس کرونا، متوقف شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: تلاش می‌کند این سهمیه را برای سفرهای بعد از کرونا، دریافت کند.

نظر شما