شناسهٔ خبر: 40034769 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

استاندار قم: تولیت حرم حضرت معصومه تضمین لازم برای اجرای پروتکل بهداشتی در این شبها ندادند/ حرم و مسجد جمکران همچنان بسته می ماند

صاحب‌خبر -

شفقناقم- استاندار قم گفت: من به  تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفتم: اگر تضمین می دهید که می توانید برنامه را با رعایت پروتکل ها برگزار کنید، ما موافقت را کسب می کنیم، اما این امکان در واقع وجود ندارد و تولیت محترم هم این تضمین را ندادند.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، بهرام سرمست در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن کرامت استاندای برگزار شد، حضور رهبر انقلاب در جلسه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا را پر بهره دانست و اظهار داشت: بر اساس توصیه رهبر انقلاب، ما باید فضایی را ایجاد کنیم که در عین حال که پروتکل ها رعایت می شود، از معنویات نیز بهره مند شویم.

او بیان کرد: درباره بازگشایی حرم مطهر و مسجد جمکران قرار شد که بر اساس مصوبات ستاد ملی عمل شود و استفاده از شب قدر در دستور کار ستاد بود، با توصیه رهبر انقلاب مسئولیت ما سنگین تر شد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان قم وضعیت زرد دارد، اما متخصصان می گویند که حرکات ویروس ناشناخته است و این لزوم کنترل اجتماعات را می رساند.

او مطرح کرد: علیه قم تبلیغات سنگینی وجود داشت و بیگانگان به دنبال ایجاد تقابل بین علم و دین بودند که در حال حاضر خوشبختانه از نظر فضای اعتدال و آرامش استان قم بی نظیر است.

سرمست ابراز کرد: اگر نتوانیم برگزاری اجتماعات را مدیریت کنیم، با تبلیغات سنگین مجدد علیه قم و روحانیت مواجه می شویم که این برای ما قابل تحمل نیست.

او با اشاره به پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد برگزاری مراسم شب های قدر عنوان کرد: فعلا در ستاد ملی درباره برگزاری مراسم شب قدر در حرم مطهر و جمکران تصمیم گیری نشده و هنوز چیزی ابلاغ نشده است، به محض ابلاغ به سمع و نظر مردم رسانده و اجرایی می کنیم.

استاندار قم تاکید کرد: امامزادگان باید در فضای باز مراسم را برگزار کنند و در فضای بسته امامزادگان نباید مراسمی برگزار شود.

او افزود: مهمترین مرکز معنوی ما در قم حرم مطهر بوده و من به آیت الله سعیدی بیان کردم که اگر تضمین می دهید که می توانید برنامه را با رعایت پروتکل ها برگزار کنید، ما موافقت را کسب می کنیم، اما این امکان در واقع وجود ندارد و تولیت هم این تضمین را ندادند.

نظر شما