شناسهٔ خبر: 39977233 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

حاجی میرزایی:

کلیه مدارس ابتدایی و متوسط از ۲۷ اردیبهشت دایر خواهد شد

موج نیوز

وزیر آموزش و پرورش گفت: کلیه مدارس ابتدایی و متوسط از ۲۷ اردیبهشت به منظور رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی دایر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا از بازگشایی مدارس از ۲۷اردبیهشت خبر داد و گفت: حضور دانش‌ آموزان اجبار نیست و تنها برای رفع مشکلات و سئوالات از معلمان می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: کلیه مدارس ابتدایی و متوسط (به جز کودکان استثنایی) از ۲۷ اردیبهشت به منظور رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیل تاکنون نتوانسته‌اند از خدمات آموزشی غیرحضوری، بهره‌مند شوند دایر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استمرار روش‌های آموزش غیرحضوری، از تلویزیون و بستر شاد تصریح کرد: استفاده دانش آموزان از تمام یا بخشی از فرصت فراهم شده حسب نیاز و به صورت داوطلبانه خواهد بود.

وی گفت: با توجه به تعیین تاریخ ۱۷ خرداد برای شروع امتحانات پایه دوازدهم، ارائه خدمات حضوری به دانش آموزان پایه دوازدهم تا دهم خرداد ماه خواهد بود.

* اهمیت سلامت دانش آموزان در روزهای بازگشایی مدارس

حاجی میرزایی با تاکید بر اهمیت سلامت دانش آموزان در روزهای بازگشایی مدارس، تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش تمهیدات لازم را برای ضدعفونی کردن مدارس و رعایت پروتکل های وزارت بهداشت فراهم کرده و باید در جهت توجیه و آموزش دانش آموزان اقدام کند.

وی در خصوص سنجش سلامت دانش آموزان ابتدایی افزود: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان پایه اول ابتدایی، با رعایت جوانب بهداشتی از مردادماه آغاز خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است؛ دستورالعمل اجرایی این مصوبه توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

نظر شما