شناسهٔ خبر: 39940523 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

آزمون آیین نامه رانندگی و نکاتی که باید بدانید

اگر شما نیز در همین روزهای آینده آزمون آیین نامه اصلی دارید این مطلب میتواند برای شما نیز مفید باشید پس با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:
  • امیر حسین آرمان در خانه شخصیش + عکس

  • ماجرای مرگ موقت مجید مظفری بازیگر پیشکسوت سینما+فیلم

  • فیلم؛ خواننده معروف و یک ادعای باور نکردنی و عجیب

  • گریم عجیب مهراوه شریفی‌نیا در سریال دل + عکس

  • پشت صحنه دیدنی سریال دل با حضور ساره بیات و یکتا ناصر ؛ فیلم

  • نوید محمدزاده بازیگر معروف نابینا شد! + جزئیات

یک سری نکات درمورد آزمون آیین نامه رانندگی است که برای افرادی که در روند گرفتن گواهینامه رانندگی است بسیار کاربردی است در ادامه ی مطلب میخواهیم درمورد این نکات کاربری با شما عزیزان صحبت کنیم. اگر شما نیز در همین روزهای آینده آزمون آیین نامه اصلی دارید این مطلب میتواند برای شما نیز مفید باشید پس با ما همراه باشید.

نکته یک : آزمون آیین نامه رانندگی چند سوال دارد و چقدر وقت داریم؟

شما در هنگام آزمون آیین رانندگی با ۳۰ سوال تستی مواجه خواهید شد که باید در مدت زمان ۲۰ دقیقه به این سوالات پاسخ دهید. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که مدیریت زمان بسیار مهم می باشد. در میان کسانی که در امتحان آیین نامه شرکت می کنند افراد زیادی دیده می شوند که نمیتوانند زمانشان را مدیریت کنند و در نهایت وقت کم میارند. به طوری که با اینکه پاسخ سوالات را به خوبی می دانستند اما متاسفانه بدلیل کمبود وقت به آنها پاسخ نداند و در آزمون آیین نامه مردود شده اند.

شاید سوالی که اینجا پیش بیاید این است که چگونه وقت خود را در زمان امتحان آیین نامه مدیریت کنیم و با کمبود زمان روبرو نشویم. شما باید قبل از امتحان خودتان را در شرایط آزمون چندین بار قرار دهید. یعنی زمان سنجی داشته باشید و آن را برای بیست دقیقه تنظیم کنید تا اینکه بعد از این زمان زنگ بزند سپس ۳۰ سوال تستی که در واقع همان نمونه سوالات آیین نامه اصلی است را در پیش روی خود داشته باشید. بهتر است از نمونه سوالات آیین نامه تستی با جواب استفاده کنید که بعدا بتوانید پاسخ ها را چک کنید و اگر جایی اشتباه پاسخ داده بودید متوجه شوید که جواب درست کدام بوده است. میتوانید از بسته طلایی استفاده کنید که شرایط دانلود بسته طلایی در ion.ir است و میتوانید مطالعه نمایید.

این درواقع نوعی شبیه سازی آزمون آیین نامه است و شما با این کار خود را در شرایط امتحانی قرار داده اید و با زمانی مشخص که در نظر گرفته اید به سوالات پاسخ میدهید.

اگر چندین بار این کار را تکرار کنید هم با نمونه سوالات آیین نامه اصلی آشنا می شوید و هم یاد می گیرید چطور زمان خود را در هنگان امتحان آیین نامه مدیریت و کنترل کنید. پس پیشنهاد می شود حتما این تمرین را ۵-۶ بار و حتی بیشتر در خانه داشته باشید.

 

479

نکته دوم: نمونه سوالات آیین نامه را از کجا دانلود کنیم؟

نکته بعدی درمورد دانلود و خواندن نمونه سوالات آیین نامه اصلی است. همین طور که قبلا هم توضیح دادیم نمونه سوالات میتواند کمک زیادی به شما بکنند و قبولی در آزمون آیین نامه را برای شما آسوده تر کنند.

اما نکته مهم این است که نمونه سوالاتی که میخوانید مهم هستند باید حتما نمونه سوالات جدید همراه با جواب های درست را بخوانید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در اینترنت منابع مختلفی برای خواندن نمونه سوالات آیین نامه اصلی است که می توانید از آن ها استفاده کنید مثلا در سایت soal-aeennameh میتوانید نمونه سوالات آزمون آیین نامه اصلی را دانلود کنید و بخوانید.

نکته سوم: کدام بخش های کتاب برای آزمون آیین نامه مهم تر است؟

یکی از سوالات پرکاربرد دیگر این است که چه بخش هایی از کتاب آیین نامه رانندگی مهم تر است و باید بیشتر بخوانیم. باید بگوییم همه ی بخش ها مهم است و واقعا نمی توان بخش خاصی را گفت چرا که ممکن است از هر کدام از قسمت های کتاب سوال بیاید. ولی میتوانیم بگوییم بخش های از کتاب است که نیاز به مطالعه بیشتر و دقیق تری دارد چون که آن مطالب کمی فرار هستند و ممکن در زمان آزمون آیین نامه فراموش کنید درنتیجه نیاز به تکرار بیشتری دارند.

از جمله این بخش ها می توان به فصل تابلوهای آیین نامه کتاب اشاره کرد و همین طور فصل فنی خودرو که این دو فصل مباحث و نکات مهمی دارد که حتما چند بار بخوانید تا کاملا بر آن ها مسلط شوید.

 

نظر شما