شناسهٔ خبر: 39912180 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

فعال سازی معادن زیرزمینی مس در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از برنامه ریزی این شرکت در فعال سازی معادن زیرزمینی مس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، اردشیر سعدمحمدی که در آیین افتتاح طرح های توسعه مجتمع مس خاتون آباد و در حضور رییس جمهور، وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو، سخن می گفت، افزود: در زمینه اکتشاف طی سال گذشته ۷۰ هزار متر گمانه عمقی حفر شده و امسال ۱۰۰ هزار متر عملیات اکتشافی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در منطقه میدوک معادن زیرزمینی را برای طراحی مس با عیار بیش از ۷۵ صدم درصد در دستور کار قرار دادیم و در آینده بسیار نزدیک معدن زیرزمینی مس را فعال خواهیم کرد.

افزایش ظرفیت

وی همچنین گفت: امیدواریم طی چهار سال آینده ظرفیت تولید مس را به ۵۵۰ هزار تن در سال افزایش دهیم. مدیرعامل شرکت ملی مس افزود: در حوزه مس پیش بینی این است که بین شش تا هشت میلیون تن به تقاضای فعلی جهان که اکنون ۲۴ میلیون تن است افزوده شود. وی اعلام کرد: در این راستا شرکت مس برنامه ریزی کرده تا همسو با اقتصاد جهانی قسمتی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد.

این مقام مسئول در شرکت ملی مس گفت: سال گذشته رکوردهای بسیار خوبی در تولید، فروش و صادرات اتفاق افتاد به طوری که در صادرات طی سال گذشته ۲ و نیم برابر سال ۹۷ صادرات داشتیم.

سعدمحمدی با بیان اینکه میزان سرانه مصرف مس دنیا در حال حاضر ۳.۲ دهم کیلوگرم به ازای هر نفر است، عنوان کرد: این رقم در ۲۰ سال آینده به پنج کیلوگرم اضافه خواهد شد و با برنامه ریزی می توانیم بازارهای بیشتری را در دنیا به خود اختصاص دهیم.

بنابر این گزارش، امروز با فرمان رئیس جمهور و توسط دکتر غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو چهار طرح توسعه ای توسعه ذوب، اکسیژن، اسید سولفوریک و انبار کنسانتره در مجتمع خاتون آباد افتتاح شد.

نظر شما