شناسهٔ خبر: 39887001 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اصرار رژیم صهیونیستی بر الحاق کرانه باختری و ادامه محکومیت‌های جهانی

رژیم صهیونیستی در حالی همچنان برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های‌اشغالی تلاش می‌کند که محکومیت‌های جهانی علیه این مسئله همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

از زمانی که رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های‌اشغالی خیز برداشته است مخالفت‌های جهانی روز به روز تشدید می‌شود. در ابتدا اتحادیه اروپا و سازمان ملل به شدت با این مسئله مخالفت کرده و آن را غیر قانونی اعلام کردند. در ادامه اتحادیه عرب و برخی از کشورهای دیگر مانند چین، تلاش‌های اسرائیل برای الحاق کرانه باختری را محکوم کردند.
روند محکومیت‌ها به گونه‌ای بوده که حتی عربستان که به دنبال عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، مجبور به محکوم کردن این مسئله شده است. کابینه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، ریاض در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب، تأکید کرد که مسئله فلسطین همواره مسئله مرکزی اعراب و مسلمانان بوده است و عربستان با هرگونه اقداماتی علیه این مسئله و‌اشغال اراضی فلسطینی مخالف
است.
بیش از ۳۰ مقام امنیتی و سیاست خارجی سابق از دموکرات آمریکا هم خواستار اتخاذ موضع قاطع‌تر این حزب علیه سیاست‌های اسرائیل در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۰ شدند.
هشدار محمود عباس
در ادامه مخالفت‌ها با تلاش‌های اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، محمود عباس رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین، تاکید کرد، اگر اسرائیل حتی الحاق یک‌ سانتی‌متر (از اراضی کرانه باختری) را اعلام کند تمام توافق‌های امضا شده میان فلسطین و اسرائیل و آمریکایی‌ها لغو خواهد شد. محمود عباس پیش‌تر نیز چند بار هشدار داده بود، در صورت الحاق اراضی کرانه باختری، تمام توافق‌های قبلی امضا شده با رژیم صهیونیستی را لغو می‌کند. رژیم صهیونیستی قصد دارد، طرح مربوط به الحاق حدود 30 درصد دیگر از اراضی کرانه باختری را وارد فاز اجرایی کند، تصمیمی که برخلاف عرف و قانون بین‌الملل
است.
از سوی دیگر، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از مواضع نمایندگان انگلیس درخصوص مخالفت با سیاست الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی‌اشغالی استقبال کرد.
حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس، ضمن استقبال از اقدام ۱۳۰ نماینده پارلمان انگلیس، خاطرنشان کرد که موضع مخالف اروپا با این سیاست رژیم صهیونیستی و مخالفت گسترده بین‌المللی، بیانگر انزوای سیاسی مواضع رژیم صهیونیستی و نیز دولت آمریکا است. حازم قاسم از تمامی طرف‌های مخالف با سیاست الحاق، خواست تا به منظور ممانعت از اجرای سیاست توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی، گام‌های عملی و قاطعانه‌ای بردارند و اسرائیل را به دلیل جنایت‌های پیاپی‌ در اراضی‌اشغالی، مجازات کنند.
حمله رژیم صهیونیستی به غزه
از سوی دیگر، توپخانه‌ رژیم صهیونیستی روز سه شنبه چندین حمله توپخانه‌ای به مواضع گروه‌های مقاومت در مرکز غزه انجام داد. به گزارش ایسنا، حملات اسرائیل بدون اعلام تلفات جانی، گویا تنها منجر به خسارات مادی در مناطق مورد هدف شده است. خبرنگار آناتولی نیز گزارش داد، توپخانه رژیم صهیونیستی مواضع وابسته به گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس را هدف قرار‌داد. خبرنگار آناتولی تاکید کرد، توپخانه رژیم صهیونیستی سه مقر وابسته به گردان‌های عزالدین قسام از جمله برج‌های دیده‌بانی این گروه را هدف گرفت. ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این مدعی شلیک راکت از غزه به سمت شهرک‌های اسرائیلی و به دنبال آن، به صدا درآمدن آژیرهای خطر شده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما