شناسهٔ خبر: 39854360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:

3 مورد فوتي ناشي از ابتلا به کوويد 19 طي 24 ساعت گذشته در خرمشهر/ تردد بي محاباي مردم در بازارها نگران کننده است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: متاسفانه در24 ساعت گذشته 3 خرمشهری دیگر که به بیماری کووید 19 مبتلا شده بودند، فوت شدند.

شکراله سلمان زاده در گفتگو با خبرنگار آریا در آبادان اظهار کرد: با ثبت این 3 مورد فوتی جدید شمار افراد فوت شده مبتلا به کووید 19 در منطقه جنوب غرب خوزستان به 26 نفر می رسد که ا زاین تعداد 6 نفرشان آبادانی، 18 نفرشان خرمشهری و 2 نفرشان شادگانی بودند.

 وی افزود: در 24 ساعت گذشته همچنین 6 مورد جدید از ابتلا به بیماری کووید 19 در منطقه جنوب غرب خوزستان شامل 3 مورد ابتلا در آبادان،2 مورد ابتلا در خرمشهر و یک مورد ابتلا در شادگان) به ثبت رسیده که با اضافه شدن این موارد جدید شمار مبتلایان در این منطقه به 328 نفر می رسد.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 در منطقه جنوب غرب خوزستان تاکنون 23 هزار و 122 نفر با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 444 نفر بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

به گفته وی از تعداد کل بستری شدگان 2 هزار و190 نفرشان پس از بهبودی حالشان از بیمارستان مرخص شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: در حال حاضر 116 بیمار مبتلا یا مشکوک به ابتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان طالقانی آبادان بستری و تحت درمان قرار دارند.

سلمان زاده گفت: از 328 مورد مبتلای به بیماری کووید 19 در منطقه جنوب غرب خوزستان 134 نفرشان آبادانی، 163 نفرشان خرمشهری و31 نفرشان نیز از اهالی شادگان هستند.

وی افزود: خوشبختانه از 328 مورد مبتلای قطعی به کووید 19 تاکنون 268 نفرشان پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند، البته پس از ترخیص نیز به مدت 2 هفته (دوره نقاهت) پیگیر حال عمومی آنان در منزلشان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر وجود ویروس کرونا در سطح جامعه اظهار کرد: هنوز بیماری کنترل نشده و ممکن است فردی که در بیرون خانه با او مواجه می شوید ناقل ویروس باشد لذا ماندن در خانه بهترین راه مورد تاکید ما برای مقابله با بیماری کووید 19است.

وی با اشاره به اینکه خروج از منزل تنها در موارد ضروری آن هم با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی انجام شود، از شهروندان خواست تا با مراجعه به سامانه خود ارزیابی الکترونیکی کرونا ویروس به نشانی اینترنتیsalamat.gov.ir   و پاسخ به سوالات مطرح شده آنان را در شناسایی بیماران احتمالی کمک کنند ضمن اینکه مردم به تماس دریافتی از طریق شماره 4030 نیز پاسخ دهند.

نظر شما