شناسهٔ خبر: 39845894 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

آغاز مذاکرات عقب‌نشینی آمریکا از عراق در ماه ژوئن

سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد دولت در اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از کشور جدی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

عبدالکریم خلف، سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق امروز (یکشنبه) تاکید کرد دولت در اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از کشور به طور کامل، براساس توافق میان دو طرف جدی است.

اخبار بین الملل-وی گفت: نامه‌ای که سفیر آمریکا در بغداد به عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر سابق داد، کاملا مثبت بود و بررسی روابط راهبردی با همه اشکال آن میان عراق و آمریکا به صورت مفصل را شامل می‌شد که این مسئله‌ای مهم محسوب می‌شود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق توضیح داد: آمریکا با موافقت دولت عراق و به نشانه حسن نیت از تعداد زیاد نیرو‌های خود در کشور کاسته است و در این مسئله تفاهم و اشاره‌های مثبتی از طرف آمریکا وجود دارد.

وی افزود: دو کشور طی مذاکراتی که در ماه ژوئن آینده برگزار خواهد شد، جدول‌های زمان‌بندی شده برای عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از کشور به طور کامل و مستند به مصوبات پارلمان عراق را بررسی خواهند کرد و این امر با توافق طرفین حاصل می‌شود.

عبدالکریم خلف درباره رابطه امنیتی میان دو کشور گفت: روابط بغداد و واشنگتن در چارچوب آموزش و تبادل تجارب حتی در حالت اجرای تصمیم عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی، ادامه خواهد یافت.

وی در پایان اعلام کرد مذاکرات ماه ژوئن درباره کلیه روابط میان دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و ثابت در چارچوب توافق راهبردی بررسی خواهد شد.

 

نظر شما