شناسهٔ خبر: 39841347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون اسکی | لینک خبر

برگزاری مراسم رونمایی از سردیس خلیل عباسخان پیشکسوت ورزش اسکی و کوهنوردی ایران

صاحب‌خبر - مراسم رونمایی از سردیس خلیل عباسخان پیشکسوت ورزش اسکی و کوهنوردی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی، مراسم رونمایی از سردیس خلیل عباسخان چهره ماندگار و پیشکسوت ورزش اسکی و کوهنوردی که نخستین دستگاه‌ بالابر کوهستانی را در ایران دایر کرد، در محل تله سیژ دربند تهران برگزار گردید.

در این مراسم که به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی به صورت محدود و با حضور جمع بسیار اندکی برگزار شد، از زحمات پیشکسوت ورزش ایران با رونمایی از سردیس وی تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی در این مراسم با تاکید بر لزوم قدردانی از پیشکسوتان ورزش، خاطر نشان کرد: پیشکسوتان سرمایه‌های ارزشمند ورزش ایران هستند و در اسکی نیز تلاش بسیار زیادی را داریم تا همواره قدردانی زحمات عزیزان پیشکسوت باشیم.

وی افزود: در سال 97 مراسمی با شکوه را برای تجلیل از پیشکسوتان اسکی ترتیب دادیم و در آن مراسم از یک عمر زحمات جناب آقای خلیل عباسخان قدردانی کردیم و خوشحالیم که امروز نیز بار دیگر به همت برادران جوانمردی و مجموعه تله سیژ دربند شاهد رونمایی از سردیس این پیشکسوت عزیز اسکی ایران هستیم.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی نیز در بخش دیگر از این مراسم اظهار کرد: بسیار از حضور در این مراسم خرسندم و همواره بر قدردانی از پپیشکسوتان ورزش ایران تاکید داریم و تمامی تلاش خود را در این راه به کار بسته‌ایم.

وی افزود: خلیل عباس خان چهره‌ای ماندگار و بی بدیل در ورزش کوهنوردی و اسکی به شمار می‌آید و پایه‌گذاری تله سیژ دربند یکی از چندین اقدامات ارزشمند این پیشکسوت ارزشمند ورزش ایران است.

رضا گلمحمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت قدردانی از پیشکسوتان ورزش، گفت: بسیار خوشحالم که در این ایامی که کام همه ما به دلیل شیوع ویروس کرونا تلخ شده، شاهد قدرانی و رونمایی از سردیس یکی از پیشکسوتان ورزش هستیم.

وی خاطر نشان کرد: بر خود لازم می‌دانم دستان پر توان این پیشکسوت ورزش اسکی و کوهنوردی را ببوسم و امیدوارم خلیل عباس خان سلامت باشند و برای دیگر پیشکسوتان ورزش ایران آرزوی سلامتی و طول عمر دارم.

منوچهر زندی پیشکسوت عرصه رسانه نیز ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم اظهار کرد: تجلیل و تقدیر از زحمات پیشکسوتان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در عرصه ورزش صورت پذیرد و همواره باید از تجربیات این عزیز استفاده نماییم.

همچنین برادران جوانمردی که عهده‌دار مدیریت تله سیژ دربند هستند در این مراسم بر نقش ارزشمند خلیل عباسخان در ایجاد تله‌سیژ دربند اشاره کردند و ساخت سردیس این پیشکسوت ورزش اسکی و کوهنوردی را ادای دینی به وی عنوان نمودند. در این مراسم از سوی مدیریت تله‌سیژ دربند هدایایی به خلیل عباسخان اهدا شد و از دیگر حاضرین جمع نیز قدردانی به عمل آمد.

خلیل عباسخان نیز که به دلیل کهولت سن به سختی قادر به تکلم بود ضمن تقدیر از تمامی حاضرین در این مراسم شعری را به یادبود برای جمع حاضر خواند که بسیار مورد توجه و تشویق قرار گرفت.

در پایان این مراسم مرتضی ساوه‌شمشکی رئیس کمیته آموزش فدراسیون اسکی از اهدای افتخاری بالاترین درجه مربیگری اسکی ایران (درجه ممتازی) از سوی فدراسیون اسکی به خلیل عباس خان خبر داد.

عیسی ساوه‌شمشکی نایب رئیس کنفدراسیون اسکی آسیا، دکتر حسن صالحی مدیر مسئول فصلنامه کوه، نصرت‌اله نوری مسئول کمیته پیشکسوتان فدراسیون کوه‌نوردی در کنار خانواده خلیل عباس خان از دیگر حاضرین در این مراسم بودند.

انتهای پیام

نظر شما