شناسهٔ خبر: 39830159 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

چهارمین جلسه دادگاه متهم پرونده «آمدنیوز» برگزار شد

روح‌الله زم: برای به کار بردن برخی عبارات اشتباه پشیمانم

صاحب‌خبر - چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده روح‌الله زم، صبح دیروز (دوشنبه) ۱۵ اردیبهشت ماه، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
به گزارش ایسنا، یکی از پرونده‌های جنجالی سال ۹۸، پرونده روح‌الله زم است. ۲۲ مهرماه سال ۹۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از گرفتار شدن «روح‌الله زم» سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب «آمدنیوز» در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه و دستگیری وی خبر داد و اعلام کرد: عملیات دستگیری «روح‌الله زم» سرشبکه سایت ضد انقلاب موسوم به «آمد نیوز» طی عملیات پیچیده و حرفه‌ای سازمان اطلاعات سپاه، بر شکست و جا ماندن سرویس های اطلاعاتی دشمن از قدرت اطلاعاتی سپاه تاکید شده است.
به گزارش ایسنا، قاضی صلواتی در چهارمین جلسه داد ضمن قرائت و تفهیم مواد ۳۵۴ و ۳۵۸ قانون آیین دادرسی کیفری خطاب به نماینده دادستان گفت: باتوجه به قرائت کیفرخواست در جلسات گذشته از نماینده دادستان خواسته می‌شود تا ضمن قرارگیری در جایگاه سوالات خود را مطرح کند. نماینده دادستان ضمن قرارگیری در جایگاه گفت: تقاضا دارم متهم در جایگاه حاضر شود تا سوالات خود را مطرح کنم. به عنوان اولین سوال از تمامی جلسات بازپرسی شما فیلمبرداری شده است شما اقاریری هم داشته‌اید آیا اقاریر خود را نزد بازپرس قبول دارید؟
متهم زم مدعی شد: بعضی از موارد را قبول دارم بعضی‌ها را نه .
نماینده دادستان با اشاره به دفاعیات متهم در جلسه قبل، بیان کرد: شما در جلسه قبل دادگاه گفتید که اقاریر خود را نزد بازپرس قبول دارم .
متهم زم بیان کرد: بله رفتار بازپرس شرعی، قانونی و انسانی بود، اما برخی موارد را الان که مرور می‌کنم قبول ندارم.
نماینده دادستان بیان کرد: آیا قبول دارید به صورت گسترده مرتکب اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران شده‌اید؟
متهم گفت: خیر من کار مطبوعاتی می‌کردم.
نماینده دادستان در پاسخ به این اظهارات متهم عنوان کرد: اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی چه زمانی وارد عراق می‌شود و انتقال این موضوع به مامور هادی خودتان کار رسانه‌ای نیست.
متهم زم گفت: مگر چه اتفاقی افتاده است؟
نماینده دادستان گفت: اینکه اطلاعات افرادی که تحریم‌ها را به زعم خودتان دور می‌زدند منتشر می‌کردید در راستای رسالت خبرنگاری بوده است؟
متهم زم گفت: باید اثر وضعی آن مشخص شود .
نماینده دادستان بیان کرد: مسئولیت خانم ساغر کسرایی در کنگره آمریکا چه بوده است؟
متهم زم پاسخ داد: خانم کسرایی منشی یک سناتور آمریکایی بود از طرف فخرآور به من معرفی شد. خانم کسرایی اسم من را برای کنفرانسی که قرار بود در آمریکا برگزار شود داده بود و اسمم داخل لیست رفته بود همچنین پیشنهاد داده شد که اقدامات دیگری انجام بدهیم .
نماینده دادستان پرسید: آیا اتهام معاونت گسترده درایجاد احراق، تخریب و اخلال در نظام اقتصادی را قبول دارید؟
متهم: خیر
نماینده دادستان افزود: شما خودت گفتی رضا پهلوی اذعان کرده من رهبر جنبش ۹۶ بودم، شما با انتشار اخبار و فراخوان‌هایی خواستید ماشین‏های نیروهای انتظامی به آتش کشیده شود همچنین در اظهاراتت گفته‌ای که نقش محوری ایفا داشتی
متهم زم مدعی شد: بعضی حرف‌ها در شرایط خاص بوده .
قاضی گفت: پس از دی ماه ۹۶ با افسران وزارت خارجه فرانسه ملاقات کردی دلیل آن چه بوده است؟
متهم پاسخ داد: بنابر توصیه مقامات این کشور (فرانسه) ملاقات کردم.
نماینده دادستان بیان کرد: در اقرارت گفته‌ای که پس از بسته شدن کانال آمد نیوز، مراد با من تماس گرفت و گفت که یک کانال جایگزین بزنید و نام کانال جایگزین را صدای مردم گذاشتیم.
متهم زم گفت: درست است اما در مقطعی مسئول نشر اخبار نبودم.
نماینده دادستان بیان کرد: در روز ده‌ها خبر با عناوین تحریک برای تخریب و اغتشاش منتشر می‌کردید بعد می‌گویید معاونت در احراق و تخریب نداشتید؟
متهم زم گفت: قبول دارم که برخی عبارات را اشتباهی به کار بردم، برخی عبارات اشتباه بوده و پشیمانم.

برچسب‌ها:

نظر شما