شناسهٔ خبر: 39799129 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واکنش ها به بازگشت کیم جونگ اون؛ تبادل آتش مرزی میان دو کره/ احساس خوشحالی ترامپ

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- روز گذشته «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی پس از سه هفته برای اولین بار در انظار عمومی ظاهر شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، منابع خبری اعلام کردند که کیم جونگ اون با حضور در یک مکان عمومی به شایعات درباره وضعیت سلامتی خود پایان داد.
پس از هفته‌ها گمانه زنی‌های شدید درباره وضع جسمی و سرنوشت کیم جونگ اون، رسانه رسمی کره شمالی شنبه تصاویر و گزارشی درباره حضور کیم در یک کارخانه تولید کود شیمیایی منتشر کرد. این نخستین گزارش درباره ظاهر شدن وی در انظار عمومی از یازدهم آوریل تاکنون بود.  
خبرگزاری سی‌ان‌ان دو هفته پیش در گزارشی مدعی شده بود که کیم جونگ اون پس از عمل جراحی قلب، به شدت بیمار شد و پس از آن بود که خبرهای ضد و نقیضی حتی درباره مرگ وی منتشر شده بود.

راز جای سوزن روی دست رهبر کره شمالی
عکسی از رهبر کره شمالی که پس از چندین روز در انظار عمومی ظاهر شده، منتشر شده که جای سوزن روی دستش نمایان است.
پزشکان می‌گویند جای سوزن روی دست رهبر کره شمالی شاید به معنای انجام عمل جراحی روی وی باشد.

سئول: کیم جونگ اون تحت عمل جراحی قرار نگرفته است
یک مقام ارشد کره جنوبی بعد از حضور رهبر کره شمالی در انظار عمومی اعلام کرد، ارزیابی سئول این است که کیم جونگ اون مورد عمل جراحی قرار نگرفته است.
به دنبال حضور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در انظار عمومی و جنجال‌ها درباره وضع جسمانی او، یک مقام ارشد دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز یکشنبه اعلام کرد، ارزیابی سئول این است که آقای کیم عمل جراحی نداشته است.
گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به رغم اقدام روز گذشته خبرگزاری رسمی این کشور در انتشار تصاویر بازدید او از یک کارخانه پس از غیبت حدود سه هفته‌ای وی در انظار عمومی همچنان ادامه دارد.
خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، امروز یکشنبه گزارشی به نقل از یک مقام ارشد «کاخ آبی» (دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی) منتشر کرد.
در این گزارش، این مقام ارشد دفتر «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی اعلام کرد، ارزیابی سئول این است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مورد عمل جراحی قرار نگرفته است.
اظهارنظر این مقام کره جنوبی در شرایطی صورت گرفته که در حدود سه هفته اخیر شایعه‌های زیادی درباره بیماری، جراحی و حتی فوت کیم جونگ اون مطرح شده بود.
پیش از این یک رسانه مستقر در کره جنوبی که اخبار کره شمالی را رصد می‌کند، از ضمن بررسی تصاویر و عکسهای روز گذشته کیم جونگ اون در بازدیدش از کارخانه خبر داد که او احتمالا مورد عمل جراحی قلبی عروقی قرار گرفته است.
«ان کی» مدعی وجود یک نقطه و علامت روی قسمت داخلی مچ دست راست رهبر کره شمالی شده که به ادعای «یک پزشک آمریکایی شبیه به یک سوراخ شریانی است که معمولا برای قرار دادن استنت در عروق استفاده می‌شود».
یک جراح اهل کره جنوبی هم به این رسانه گفت، به نظر می‌رسد که نقطه روی مچ دست کیم به خاطر یک فرایند درمانی یا چکاپ مرتبط با قلب باشد».

واکنش ها به بازگشت کیم جونگ اون؛ تبادل آتش مرزی میان دو کره
سئول اعلام کرد گلوله‌های متعددی از کره شمالی به سوی یک پست نگهبانی در کره جنوبی شلیک شد که این کشور به آن پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول، کره شمالی و کره جنوبی صبح یکشنبه در اطراف یک پست نگهبانی کره جنوبی تیراندازی متقابل کردند.
 این تیراندازی متقابل موجب تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره، یک روز پس از آن شد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با بازدید از یک کارخانه که تصاویر آن در رسانه این کشور منتشر شد، پس از سه هفته، در انظار عمومی ظاهر شد.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد ساعت 7:41 دقیقه صبح یکشنبه به وقت محلی، گلوله‌های متعددی از کره شمالی به سوی یک پست نگهبانی در کره جنوبی که در مرز دو کشور واقع است، شلیک شد.
کره جنوبی با دو شلیک به سوی کره شمالی به این تیراندازی‌ها پاسخ داد. تاکنون گزارشی درباره زخمی شدن کسی در این تیراندازی‌ها دریافت نشده است.
ارتش کره جنوبی متعاقب این تیراندازی اعلام کرد: ما از طرق خطوط ارتباطی بین دو کره اقدام می کنیم تا درباره جزییات این رویداد اطلاع حاصل کنیم و از اتفاقات بیشتر جلوگیری کنیم.

احساس خوشحالی ترامپ از بازگشت کیم جونگ اون
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به ظاهر شدن دوباره کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی در انظار عمومی واکنش نشان داد.
ترامپ در توئیتر نوشت: من به شخصه از اینکه او برگشته و حالش خوب است، احساس خوشحالی می‌کنم.
در پی غیبت سه هفته‌ای کیم جونگ اون، شایعات زیادی پیرامون وخامت اوضاع جسمانی او شکل گرفته و حتی برخی از رسانه‌ها، احتمال مرگ او را مطرح کرده بودند.

نظر شما