شناسهٔ خبر: 39796973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

دادستان عمومی وانقلاب سنندج:

نجات 12 مورد محکوم به قصاص از پای چوبه دار با صلح و سازش

موج نیوز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از نجات جان 12 نفر محکوم به قصاص از پای چوبه دار با تلاش معتمدین و جلب رضایت اولیای دم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمد جباری روز یکشنبه در اولین نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان در سال جدید اظهار داشت: تعداد قصاص‌های انجام گرفته در این مدت بسیار کمتر از این تعداد بود اما دشمنان اصرار زیادی دارند که اجرای حکم شرعی و قانونی قصاص‌ را پررنگ‌تر نشان دهند.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: امسال 12 فقره حکم قصاص در استان با تلاش معتمدین، ریش سفیدان، مسوولان، روحانیون و ماموستایان دینی منجر به مصالحه و سازش شد و محکومان آن از سوی اولیای دم بخشیده شدند.

وی با بیان اینکه کار دشمن، کمرنگ و بی‌رنگ کردن احکام و حدود الهی است، تاکید کرد: قصاص را به اعدام تعبیر و روی آن مانور می‌دهند اما از بخشش‌ها هرگز حرفی به میان نیاورده و نمی‌زنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان با بیان اینکه دشمن معروف را هم منکر جلوه می‌دهد، افزود: باید معروف از حصار مدیریتی خارج و به دل مردم تسری پیدا کند.

جباری با بیان اینکه دشمن در پی تضعیف نهادهای ارزشی و دستگاه قضاست، اضافه کرد: شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های حوزه امر به معروف و نهی از منکر اختصاص یافته است و فرماندهی انتظامی باید با تشدید گشت‌های خود، کسانی را که تجاهر به فعل حرام و نادیده انگاشتن شعائر الهی می‌کنند، شناسایی و به دستگاه قضا معرفی کند.

وی به شهرداری سنندج هم توصیه کرد تا وضعیت نابسامان میدان گاز را ساماندهی کرده و مناطقی را که فسق و فجور در آن شدید است، پاکسازی کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان ترویج امر به معروف و عمل به آن در بین مردم به مردم و مسولان به مردم را مهم دانست و گفت: در بسیاری از موارد دستگاه قضا اختلافات درون دستگاه‌های اجرایی را به کمیسیون حل اختلاف استانداری ارجاع داده و مانع از ورود آن به محاکم قضایی شده تا اختلاف زایی درونی انجام گیرد.

وی درباره رسیدگی به زندانیان در روزهای شیوع ویروس کرونا هم یادآور شد: با توجه به حفظ کرامت زندانیان و خانواده آنان اقداماتی انجام گرفت و زمینه آموزش مجازی برای برخی از فرزندان زندانیان که از امکانات زیرساختی بی بهره بوده‌اند فراهم و برای عده دیگری نیز این کار در دست اجرا است.

جباری بر لزوم تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در درون خود دستگاه‌های اجرایی، انتقال آن به میان مردم و اتخاذ سیاست‌های ترویجی درست تاکید کرد و اظهار داشت: همدلی و همراهی مردم و مسوولان در روزهای کرونای از مصادیق بزرگ معروف است.

نظر شما