شناسهٔ خبر: 39779789 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به نقل از یک منبع در پارلمان عراق؛

جلسه رأی اعتماد به کابینه «الکاظمی» احتمالاً دوشنبه برگزار می شود

همزمان با پایانِ مهلت قانونی نخست‌وزیر مکلف عراق برای تشکیل کابینه، برخی منابع موثق از احتمال برگزاری یک نشست پارلمانی جهت دادن رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی وی در روزهای آینده خبر می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع آگاه در پارلمان عراق می‌گوید که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان این کشور از نمایندگان خواسته است که برای بررسی رأی اعتماد به کابینه «مصطفی الکاظمی»، دوشنبه این هفته در صحن پارلمان حضور یابند.

به گفته این منبع، الحلبوسی دستور داده که ساعت ۹ شنبه هواپیماهایی برای انتقال نمایندگان از شهرهای اربیل، سلیمانیه و بصره به بغداد به این سه شهر ارسال شود.

منبعی دیگر ضمن تأیید این خبر به سومریه نیوز گفت که الحلبوسی از نمایندگان خواسته دوشنبه در بغداد حضور داشته باشند، ولی زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد هنوز مشخص نیست.

گفتنی است که یکشنبه هفته آینده، مهلت قانونی و یک ماهه مصطفی الکاظمی برای اخذ رأی اعتماد از پارلمان به پایان می‌رسد.

منابع عراقی می‌گویند که الکاظمی اسامی وزرای مورد نظر خود را به فراکسیون‌های پارلمانی ارائه کرده و منتظر تعیین جلسه رأی اعتماد است.

این در حالی است که پیش از این، مصطفی الکاظمی با انتشار یک پست توئیتری تأکید کرد: «مسئولیتی که در شرایط سخت کنونی و در سایه چالشهای اقتصادی و بهداشتی و امنیتی پذیرفته‌ام یک مسئولیت ملی است».

وی در ادامه افزود: «کابینه‌ای که درصدد تشکیل آن هستم، باید متناسب با بحران‌های کنونی کشور و حل آنها باشد».

نظر شما