شناسهٔ خبر: 39779360 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در پی شیوع ویروس کرونا؛

10 پايانه اتوبوسراني مجهز به مراکز فروش ماسک مي‌شوند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مراکز فروش ماسک در تعدادی از پایانه‌های خطوط اتوبوسرانی، با اجرای طرح «اجبار استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی» آغاز به کار کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، با تأکید بر اینکه توزیع ماسک در ناوگان اتوبوسرانی وظیفه شهرداری نیست، گفت: بنابر آخرین جلسه با وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) و ستاد ملی مقابله با کرونا، قرار شد به منظور اجرای طرح «اجبار استفاده از ماسک»، فضا برای توزیع در اختیار فروشندگان قرار داده شود.
محمود ترفع، با بیان اینکه امروز بخشی از فروشندگان در تعدادی از پایانه‌های اتوبوسرانی مستقر شده‌اند، افزود: مراکز فروش ماسک در ابتدا و انتهای 10 خط اتوبوسرانی تندرو، 63 پایانه اتوبوسرانی، ایستگاه‌های تبادل سفر خطوط تندرو و تعدادی از ایستگاه پر تردد نظیر ایستگاه میدان انقلاب، میدان امام حسین (ع)، میدان ولیعصر (عج) و ... آغاز به کار خواهند کرد.
وی ادامه داد: روزانه بین 5 تا 10 پایانه اتوبوسرانی مجهز به مراکز فروش ماسک می‌شوند.
ترفع با بیان اینکه دو گروه تولید ماسک‌ها را برعهده دارند، توضیح داد: گروه نخست توسط وزارت صمت به شهرداری معرفی شده‌اند که دارای پروانه تولید و مجوز‌های بهداشتی از وزارت بهداشت هستند. گروه دیگر مجموعه‌های مردم نهادی هستند که ذیل معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اقدام به تولید ماسک می‌کنند.
وی گفت: ماسک‌های تولیدی این گروه در زیرمجموعه‌های سازمان انرژی اتمی ضدعفونی می‌شود و بعد از آن برای فروش در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
ترفع با بیان اینکه یکی از مشکلات فعلی فروش ماسک، الزام استفاده از دستگاه کارتخوان است، یادآور شد: جا‌بجایی وجه نقد به گسترش ویروس کرونا کمک می‌کند؛ بنابراین گروه‌های فروش باید این تجهیزات را فراهم کنند که مجهز شدن به دستگاه‌های کارت خوان مدتی به طول خواهد انجامید.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، افزود: قیمت هر ماسک با توجه به نوع ماسک، متغیر است. قیمت یک عدد ماسک حدود دو هزار تومان خواهد بود.
طرح «اجبار استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی کلانشهرها» چند روز گذشته توسط دولت به تصویب رسید.

نظر شما