شناسهٔ خبر: 39776159 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ستاری:

دانشگاه آزاد اسلامي بايد يکي از قطب‌هاي اقتصاد دانش بنيان کشور باشد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به یکی از بازیگران اصلی حوزه فناوری و نوآوری تبدیل شود و ما معتقدیم دانشگاهی با این حجم دانشجو و امکانات، باید بتواند یک قطب اصلی اقتصاد دانش بنیان کشور باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سورنا ستاری در مراسم افتتاح «سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای» که صبح امروز با حضور طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با ابراز خرسندی از تحولات به وجود آمده در این دانشگاه، افزود: اتفاقات بزرگی در دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه از آغاز دوره مدیریت آقای طهرانچی روی داده است که اعتراف می‌کنم هماهنگ‌ترین تیمی که در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اقتصاد دانش بنیان بوده، تیم مدیریتی فعلی است.
ستاری ادامه داد: اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید بر درآمد‌های شهریه‌ای تمرکز ندارد و به فکر فروش زمین و ساختمان‌های خود نیست، اتفاق مبارکی است. جوانان فعال و باانگیزه و نوآور، سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی هستند و این جوانان می‌توانند تولید پتنت و ثروت کنند و نحوه بودجه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی با اتکا به پارک‌های علم و فناوری، سرا‌های نوآوری، شرکت‌های دانش بنیان، کسب و کار‌های نو و... انجام شود و این دانشگاه به سمت دانشگاه کارآفرین حرکت کند.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به یکی از بازیگران اصلی حوزه فناوری و نوآوری تبدیل شود.
معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: برای دانشگاهی که شهریه محور بوده، سخت است که حدود 700 هزار مترمربع زمین خود را در مرکز شهر تهران به موضوع نوآوری و اقتصاد دانش بنیان اختصاص دهد و فضایی را برای ثروت‌آفرینی و اشتغال‌آفرینی جوانان مهیا کند. این اتفاق در دانشگاه آزاد اسلامی محقق شده است و بنده از آقای طهرانچی و همکاران وی برای این هماهنگی فوق‌العاده، تشکر می‌کنم.
ستاری با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد سرا‌های نوآوری در دیگر استان‌ها، گفت: مقدمات و امور اجرایی ایجاد سرا‌های نوآوری در شهرستان‌ها آغاز شده و دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از برنامه‌های کلان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شریک است. ما معتقدیم دانشگاهی با این حجم دانشجو و امکانات، باید بتواند یک قطب اقتصادی در کشور باشد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با فعالیت‌های اخیر، می‌تواند به یکی از بازیگران اصلی حوزه فناوری و نوآوری تبدیل شود.
اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این مراسم گفت: راه اندازی و تبدیل واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی به سرا‌های نوآوری با جدیت در این دانشگاه دنبال می‌شود و اولین سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی سال گذشته در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات افتتاح شد.
وی ادامه داد: امروز هم برج فناوری دکتر قریب که روزگاری میزبان 12 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بود به عنوان سرای نوآوری تحت عنوان توسعه صنایع منطقه‌ای افتتاح شد که در 5 طبقه آن شتاب دهنده‌های تخصصی مستقر هستند و دو طبقه نیز به فضای کار اشتراکی اختصاص دارد.
قادری فر دسترسی به دانشگاه‌های بزرگ کشور از جمله دانشگاه تهران، صنعتی شریف و امیرکبیر و همچنین نزدیکی به واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی را از مزیت‌های جغرافیایی این سرای نوآوری بیان کرد و افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اوایل خرداد، سرای نوآوری واحد تهران غرب در پونک و سرای نوآوری هنر‌های خلاق و فناوری‌های نرم در ساختمان سابق دانشکده هنر و معماری تهران مرکزی و در 15 هزار مترمربع راه اندازی خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی با اشاره به ایجاد سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در سایر استان‌ها نیز گفت: ما بر این باوریم که جهش تولید جز از طریق نوآوری و پرداختن به کسب و کار‌های نوآورانه محقق خواهد شد.

نظر شما