شناسهٔ خبر: 39760894 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

ایران کشور پرریسک صادراتی

نگاهی به فهرست ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در مورد رتبه ریسک اعتبار صادراتی برخی کشورها نشان می دهد که ایران با رتبه ۷ ، کشوری پرریسک برای صادرات است.

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز| بر اساس فهرست ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، رتبه ریسک اعتبار صادراتی ایران، یک پله تضعیف شده و به ۷ رسیده است. این در حالی است که  رتبه ریسک اعتبار صادراتی ایران براساس فهرست ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ، ۶ اعلام شده بود که همان موقع نیز کشور ما جزو کشورهای با ریسک صادراتی بالا محسوب می شد.

در حالی رتبه ریسک اعتبار صادراتی ایران نسبت به سال گذشته میلادی با یک رتبه نزول روبرو شده است که رتبه ریسک اعتباری امارات همانند سال گذشته ۲ است و در واقع بهترین رتبه را در ریسک اعتبار صادراتی در اختیار دارد. در واقع این کشور، کم‌ریسک‌ترین کشور در میان اقتصادهای همسایه است. عربستان نیز با همین رتبه، از دیگر کشورهای کم‌ریسک برای صادرات است.

همچنین قطر در ریسک اعتبار صادراتی رتبه ۳ را به خود اختصاص داده که این کشور هم از جمله کشورهای کم‌ریسک برای صادرات است. اما تعریف ارائه شده از رتبه‌های ریسک اعتبار صادراتی نشان می‌دهد که از رتبه ۴ تا ۷، ریسک اعتبار صادرات رو به افزایش می‌رود.

 

اینفوگرافیک رتبه ریسک اعتبار صادراتی ایران و اقتصادهای همسایه بر اساس فهرست ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ سازمان همکاری و توسعه اقتصادی: 

 

ایران کشور پرریسک صادراتی اخبار برگزیده اقتصادی پیشنهاد ویژه خواندنی عربستان سازمان توسعه اقتصادی ژانویه 2020 ریسک صادرات ایران امارات ایران کشور پرریسک صادراتی اخبار برگزیده اقتصادی پیشنهاد ویژه خواندنی عربستان سازمان توسعه اقتصادی ژانویه 2020 ریسک صادرات ایران امارات

 

۰/۵ ( ۰ نظر )

نظر شما