شناسهٔ خبر: 3975835 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سرمربی تیم ملی هندبال بانوان: تیم ملی بازی تدارکاتی خارجی نداشته است

نسیم

مرضیه یوسف در گفتگو با «نسیم» افزود: اگر قرار است تیم ملی هندبال موفق باشد باید روی این تیم برنامه‌ریزی شود/ کره جنوبی در ۸۰ بازی خارجی شرکت کرده، اما اردوهای تیم ایران قطع می‌شود و بازی تدارکاتی ندارد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «نسیم»، اردوی پانزدهم تیم ملی هندبال برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به پایان رسیده و ترکیب 16 نفره اعزامی به این رقابت‌ها مشخص شد.

مرضیه یوسف، سرمربی تیم ملی هندبال به «نسیم» گفت: در پایان این اردو 5 نفر خط خورده و ترکیب 16 بازیکن اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شد و بازیکنان بعد از استراحت کوتاهی روز 18 اسفندماه بازگشته و دو روز تمرین کرده و روز بیستم اسفندماه اعزام خواهند شد.

وی با اعلام این مطلب که تیم ملی هندبال بانوان ضعف دارد، خاطرنشان کرد: باید با برنامه های مداوم ضعف تیم ملی را به 10 درصد برسانیم. تیم ملی در 80 یا 90 درصد اوج آمادگی قرار ندارد، اما از عملکرد شاگردانم راضی هستم.

سرمربی تیم ملی هندبال بانوان درخصوص مصاف با حریفان قدرتمند اظهار داشت: حریفانمان را همیشه قدر می دانیم و سعی می کنیم ما هم عملکرد قدرتمندی داشته باشیم. تیم ایران توان تیم هایی مثل کره جنوبی و ژاپن را ندارد که در طول سال 80 تا 90 بازی با تیم های خارجی انجام داده و در تورنمنت های مختلف شرکت می کنند. تیم کره جنوبی در آکادمی تمرین می کند، اما اردوهای تیم ما قطع می شود. ملی پوشان 5 روز با ما کار می کنند و 15 روز در تیم نیستند. ما می خواهیم با 15 تا 16 اردو تیم ملی را اعزام کنیم، نتیجه چه خواهد شد؟ هیچ بازیکنی (غیر از بازیکنانی که در رده سنی نوجوانان و جوانان به مسابقات خارجی اعزام شده اند) بازی خارجی ندیده است.

یوسف با بیان این مساله که تیم ملی در هیچ بازی تدارکاتی شرکت نکرده است، ادامه داد: تیم ملی بانوان بازی تدارکاتی نداشته است. ما تقاضای دو بازی تدارکاتی داده و با آقای گواری صحبت کرده بودیم که ایتالیا و ترکیه هماهنگ نشد و به این ترتیب مجبور شدیم با خودمان بازی دوستانه ای انجام دهیم. از طرفی تیم های حاضر در لیگ نیز به ما پاسخ مثبت ندادند و ما مجبوریم با این آمادگی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده و آنچه را تمرین کردیم به اجرا بگذاریم.

وی به پیشرفت تیم ملی هندبال بانوان از طریق توجه و رسیدگی به این تیم اشاره کرد و گفت: اگر می خواهیم تیم ملی پیشرفت کرده و با کادر جدید تکان بخورد، نباید مثل سابق به این تیم نگاه شود. باید به این توجه کرده و روی آن هزینه کنند. یا باید ورزش هندبال باشد که باید خیلی خوب و با کیفیت حضور داشته باشد و یا اگر قرار است نباشد که باید برویم روی ورزش همگانی کار کنیم، ولی اگر می خواهیم تیم ملی هندبال در بعد قهرمانی وجود داشته باشد باید با برنامه ریزی بلند مدت و درست و از پایه روی این تیم کار شود.

نظر شما