شناسهٔ خبر: 39655059 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

افزایش ۲۳ درصدی تردد‌های جاده‌ای در هفته اول اردیبهشت / نگران شیوع مجدد کرونا در قم هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: اجداد این ویروس در برابر گرما واکنش داشته و غیر فعال می‌شوند ولی در منطقه‌ای مانند خوزستان که جزو استان‌های گرمسیر کشور است با وجود گرما با پیک بالای بیماری کرونا روبرو هستیم.

صاحب‌خبر -

محمدرضا قدیر غروب یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: امروز ۵۴ بیمار بدحال در بیمارستان‌های قم داشتیم هرچند ورودی بیمارستان‌ها کم شده است ولی با توجه به کم شدن فاصله اجتماعی مردم و مشخص نشدن نوع رفتار ویروس کرونا هنوز نگرانی‌ها وجود دارد.

به گزارش مهر وی با اشاره به اینکه بیمارستان کامکار برای پذیرش بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است، افزود: در بحث شیوع کرونا با سیر نزولی آمار بستری‌ها در بیمارستان‌های قم روبرو هستیم و امروز ۱۸۴ نفر آمار بستری‌ها بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: اجداد این ویروس در برابر گرما واکنش داشته و غیر فعال می‌شوند ولی در منطقه‌ای مانند خوزستان که جزو استان‌های گرمسیر کشور است با وجود گرما با پیک بالای بیماری کرونا روبرو هستیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید بی‌تفاوت باشند، گفت: در اجتماع افرادی در حال ترددند که مانند بمب ساعتی در حال انتقال این ویروس هستند.

افزایش ۲۳ درصدی ترددهای جاده‌ای در هفته اول اردیبهشت

هم چنین رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد: میانگین تردد در جاده‌های کشور در هفته اول اردیبهشت نسبت به هفته آخر فروردین ماه ۲۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، روز آخرین فروردین ماه بود که سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا از پایان پایان محدودیت های ترافیکی طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور خبر داد و گفته بود که «کلیه محدودیت‌های ترافیکی بین استانی از  اول اردیبهشت کاملا برداشته شده و تردد در سطح کشور عادی می‌شود.» تصمیمی که با دستور ستادملی مقابله با کرونا اتخاذ شده و البته همچنان تاکید شده بود که مردم از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

پس از این تصمیم ترددهای جاده‌های بین استانی بدون محدودیت انجام شد و همانطور که قابل پیش‌بینی هم بود میزان تردد در جاده‌ها افزایش یافت. موضوعی که سرهنگ نادر رحمانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز آن را تایید کرده و به ایسنا می‌گوید: آمارهای پلیس راهور از میزان تردد در جاده‌های کشور حاکی از آن است که در هفته اول اردیبهشت ماه تردد در جاده‌های کشور ۲۳ درصد در مقایسه با هفته آخرین فروردین ماه ۹۹ افزایش داشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما