شناسهٔ خبر: 39637050 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بیش از 25 هزار نفر در استان البرز برای بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا ثبت نام کردند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: از 23 اسفند سال گذشته تاکنون، 25 هزار و 58 نفر برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع بیماری کرونا در سایت مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد 22هزار و 725 نفر در بررسی های اولیه مشمول شده اند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز، حسین فلاح نژاد با اشاره به بیکاری نیروی کار در تعدادی از مشاغل در استان بدلیل بیماری کرونا اظهار کرد: کارگران بیکار شده می‌توانند بدون مراجعه حضوری و با مراجعه به سایت bimebikari.mcls.gov.ir و ثبت نام در این سامانه از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند ‌شوند.
فلاح نژاد اضافه کرد: صرفا بیکاران غیرارادی مشمول قانون ‌کار که بیمه شده تامین اجتماعی و مشمول قانون کار و بیمه بیکاری هستند، می‌توانند از مزایای این بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.
وی درخصوص فرایند ثبت نام و برخورداری از بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا افزود: متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه کد رهگیری دریافت می کند و پس از بررسی اطلاعات مشمولین ؛ دریافت تسهیلات و بیمه بیکاری به آنها پیامک ارسال می شود و پس از ثبت شماره حساب، فرد از طریق سازمان تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت خواهد کرد.

نظر شما