شناسهٔ خبر: 39616810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

در بازدید رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید شد؛ آغاز اجرای عملیات روکش آسفالت ۳۰۰ کیلو متر از راه های استان تهران

صاحب‌خبر -

 

عملیات اجرایی روکش آسفالت ۳۰۰ کیلومتر از جاده های استان تهران با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به همراه حیدر نوروزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده استان تهران از محورهای مواصلاتی و پروژهای در دستور کار راهداری این استان بازدید کرد.
حسن نیا ضمن بازدید از محورهراز در خصوص ارتقاء و ایمن سازی محوهای استان خاطر نشان کرد: اقبال و استقبال عموم کاربران جاده ای برای تردد از سطح محورهای استان تهران بالا است از این رو امیدواریم با برنامه ریزی و تلاش مضاعف شاهد سرعت قابل توجهی در روند پروژه های در دست اجرا باشیم.
وی به حساسیت و اهمیت بحث نگهداری از راه ها اشاره و بر تسریع در عملیات و حسن اجرای پروژه روکش ۳۰۰کیلومتر از راه های استان تهران با رعایت نکات فنی تاکید کرد.
این مقام مسئول در ادامه بازید از پروژه های مهم استان نیز به منظور رفع موانع اجرایی از از جمله تکمیل نمای دیواره های داخلی گالری امام زاده هاشم، مرمت دیواره های تخریب شده، مرمت سقف گالری و سردرب مذکور و ایجاد یک راه دسترسی سراسری برای زمان مذکور در پشت گالری سمت دره مشا نیز دستوراتی در خصوص تسریع در عملیات اجرایی آنان صادر کرد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به حجم بالای تردد در محورهای مواصلاتی پایتخت اذعان کرد: محورهای این استان می بایست ایمن و استاندارد باشد و در این زمینه با نصب نیوجرسی و جدا سازی لاین های رفت و برگشت اقدامات مناسبی صورت گیرد.
شایان ذکر است این مقام مسئول در بازدید یک روزه از محورهای مواصلاتی استان از کارخانه آسفالت شهرستان پاکدشت و گالری امازاده هاشم راهدارخانه آهک دره ، جاده شکسته محدوده مبارک آباد ، روکش آسفالت محدوده آبعلی ، روشنایی داخل گالری و قرنیه آبچکان ها بازدید میدانی بعمل آورد.همچنین ساماندهی تقاطع هم سطح مهر آباد،آسفالت محور مواصلاتی شهرستان ری -ورامین و محور تهران -قم، بهسازی بازیافت تهران -ساوه وبهسازی محور آبعلی به هرازازجمله پروژه های مورد این بازدید بوده است.
این گزارش حاکی است ، حیدر نوروزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استا ن تهران هدف از این بازدید را بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه ها و نحوه عملکرد واحدهای اجرایی و بررسی کیفیت پروژه ها ، معایب و نواقص احتمالی بیان کرد که با یاری خداوند و همت راهداران پروژه ها بدون وقفه در حال اجرا هستند.

 

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:
الزام تکمیل فرم تعهد توسط مسافران
در تمام فرودگاه‌های کشور

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: تمام مسافران ورودی از خارج از کشور ملزم به پر کردن فرم تعهد از پیش تعیین شده هستند.
محمد سعید شرفی گفت: همه مسافران ورودی از خارج از کشور که از طریق مرزهای هوایی وارد قلمرو جمهوری اسلامی می شوند، مورد بررسی نمایندگان وزارت بهداشت مستقر در فرودگاه‌ها قرار می‌گیرد.
وی افزود: حسب مورد ممکن است تست‌های کرونا بر اساس علایم مسافران یا کشوری که از آن وارد شده اند لازم باشد و همچنین بر مبنای خروجی تست ها نیاز پیدا شود که بنا به تشخیص وزارت در هتل‌های تعیین شده ؛ مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و یا در منزل قرنطینه شوند، بنابراین مسافران ورودی با تکمیل یک فرم متعهد خواهند بود که به تصمیمات وزارت بهداشت تمکین کنند.

رشد صادرات و حمل یکسره ۱۱۵هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندرچابهار آمادگی صادرات ۱۲۱ هزار تن کالا را دارد و هیچ کالای رسوب شده در این وجود ندارد.
بهروز آقایی درباره فعالیت های بندر چابهار، افزود: در مدت ۲۰ روز گذشته ۳۱ هزار تن کالای صادراتی در بندر چابهار وارد شده است که پیش بینی می شود در سال جاری تحول بزرگی در حوزه صادرات از طریق این بندر اقیانوسی را شاهد باشیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اکنون عملیات تخلیه همزمان ۴ فروند کشتی در بندر شهید بهشتی در حال انجام است، اضافه کرد: تنها در فروردین امسال ۱۱۵ هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار تخلیه شد که این میزان حجم تخلیه کالا در بندر چابهار طی سنوات گذشته تاکنون بی سابقه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: کالای اساسی در فروردین ماه به صورت حمل یکسره از بندر خروج شده است و کالای رسوب شده در بندر چابهار وجود ندارد. به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، آقایی با اشاره به آمادگی صادرات ۱۲۱ هزار تن کالا از طریق بندر چابهار افزود: این میزان حجم جابجایی کالای صادراتی، ۱۱۳۰ تردد در استان ایجاد کرده است.
وی با اشاره به ورود اولین محموله ترانزیتی هندوستان به افغانستان در هفته گذشته، اظهار کرد: ۵۰درصد از این کالا از بندر خارج شده و به مرز میلک رسیده است و محموله های بعدی در هفته های آتی به بندر وارد می شود.
آقایی درباره پیشرفت پروژه های عمرانی بندر چابهار، گفت: سال ۹۸ با اختصاص حدود تقریبی ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه های سرمایه ای بندر چابهار اجرای بزرگترین برج کنترل دریایی و هوایی کشور در بندر چابهار آغاز شد و پیش بینی می شود مراحل ساخت آن تا انتهای دولت به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به ۳۰۰۰ متر موج شکن ایجاد شده در بندر چابهار، افزود: در سال گذشته ۲۲۰۰ متر موج شکن و ۶۰۰ متر از احداث دیوار ساحلی با اعتبار مصوب انجام شد و پیش بینی می شود تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد.

نظر شما