شناسهٔ خبر: 39611563 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فردا آخرین مهلت ثبت نام وام یک میلیون تومانی / وام کرونا برای چه کسانی واریز نشده است؟

سرپرستان متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا تا ساعت 24 فردا یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه فرصت دارند که کد ملی خود ر ارسال کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، سرپرستان خانواری که خواستار دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا هستند، تا ساعت ۲۴ فردا یکشنبه هفتم اردیبشهت ماه فرصت تا دارند تا کد ملی خود را با سیم کارتی که به نام خودشان است به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

ثبت نام وام یک میلیون تومانی کرونا از چهاشنبه هفته گذشته آغاز شد و سرپرستان خانوار باید تا روز یکشنبه گذشته کد ملی خود را ارسال می‌کردند؛ اما از آنجایی که برخی از سرپرستان خانوار به دلایل مختلفی سیم کارتی به نام خودشان نداشتند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  مهلت ارسال کد ملی تا روز هفتم اردیبهشت ماه تمدید کرد.

وام کرونا کسانی که کد ملی خود را در هفته اول اردیبهشت ماه ارسال می‌کنند، طبق اعلام حسین میرزایی، سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا، در روز پنجشنبه هفته جاری یعنی در روز ۱۱ اردیبهشت ماه واریز می‌شود.

بنابراین دریافت‌کنندگان واریز وام یک میلیون تومانی به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول کسانی هستند که تا روز ۳۱ فروردین ماه کد ملی خود را ارسال کردند که طبق اعلام وزیر کار تعداد پیامک‌های دریافتی حدود ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود و وام را در روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه دریافت کرده‌اند؛ گروه دوم نیز باید تا فرداشب کد ملی خود را ارسال کنند تا در روز پنجشنبه هفته جاری یک میلیون تومان برای آنها واریز شود.

واریز نشدن وام کرونا برای برخی از یارانه‌بگیران

عبدالناصر همتی، رئیس کل یانک مرکزی چهارشنبه شب گذشته اعلام کرد: بر اساس آماری که به بنده داده‌اند تا امروز تعداد ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تایید شده‌اند، بنابراین فردا ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب سرپرستان خانوارها واریز خواهد شد.

اما با گذشت دو روز از واریز شدن وام بیش از ۱۷ میلیون خانوار، برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز از عدم دریافت این وام خبر می‌دهند که برخی از آن‌ها را در زیر بخوانید.

«بنده همون اوایل که اعلام شد کد ملی رو به شماره ۶۳۶۹ فرستادم پیامک تایید هم آمد ولی یک میلیون به حسابم واریز نشده!!!!! به چه علت؟؟؟؟ بالاخره میاد برام یه نه؟؟؟؟»

«کارت بانکی من هم که یارانه در آن واریز می‌شود مربوط به صندوق ولایت است تمام کارهایی که باید انجام می‌دادم انجام دادم جواب پیامکم هم برای برسی دریافت کردم ولی وام برایم واریز نشده من و همسرم پیر و از کار افتاده شدیم و از مددجویان کمیته امداد هستیم از بقیه نیازمند تر ولی هیچ خبری نیست»

«ماهم روز ای اول ثبت نام کردیم پیام برسی هم اومدولی واسه ما نریختن حسابمون هم سپه هستش»

«روز پنج شنبه برای من اسمس آمد مبنی بر این که وام قرض الحسنه شما واریز شد ، ولی متاسفانه حسابم شارژ نشده . از کجا باید پیگیری کنیم»

«چرا من که روز اول پیامک را دریافت کردم و شماره ملی خودم را به شماره ۶۳۶۹ارسال کردم کارگر فصلی هستم مستأجر هستم با سه فرزند نه ماشینی نه خونه ای نه شغلی پس چرا به حساب من واریز نشده است»

«من متاهل هستم کدملی روهم فرستادم ولی هنوز هم پول روبرام واریزنکردن لطفاً راهنمایی کنین»

«منم کدملی ام را ۲۸ فروردین ارسال کردم، حتی جواب آمدکه اطلاعات شماثبت شد، ولی برای من واریزنشد، حالا میدونم دوباره ارسال کنم یانه؟»

نظر شما