شناسهٔ خبر: 39611184 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

لیگ هلند در فصل 2019-2020 بدون معرفی قهرمان به پایان رسید؛ واکنش باشگاه آژاکس به لغو لیگ اردیویسه

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- بحران شیوع کرونا لیگ های معتبر اروپا را به تعطیلی کشانده و مشخص نیست چه زمانی دوباره شاهد برگزاری بازی های فوتبال در این قاره خواهیم بود.
به گزارش آریا، اخیرا خبر ممنوعیت انجام بازی های فوتبال در هلند تا ماه سپتامبر منتشر شده است. این یعنی عملا امکان ادامه بازی های فصل جاری لیگ هلند وجود ندارد.
به نقل از گل، لیگ هلند در فصل جاری به پایان رسید. آژاکس در حال حاضر تیم صدرنشین جدول رده بندی لیگ هلند است ولی به عنوان قهرمان فصل جاری انتخاب نشد. تصمیم کمیته اجرایی یوفا هم بر این است که اگر امکان ادامه بازی های لیگ وجود نداشته باشد، جدول فصل 2019-2020 به عنوان ملاک در نظر گرفته شود. بدین ترتیب آژاکس فصل آینده در دور آخر پلی آف لیگ قهرمانان اروپا حاضر می شود. آلکمار (هم امتیاز با آژاکس) هم باید در دور دوم پلی آف این رقابت ها به میدان برود. فاینورد تیم سوم جدول است و فصل بعد در لیگ اروپا حاضر می شود. آیندهوون و ویلم هم به ترتیب در دور سوم و دوم پلی آف لیگ اروپا به میدان می روند.
هیچ تیمی سقوط نمی کند. دن هاگ و والویک تیم های قعرنشین جدول رده بندی لیگ هلند هستند و فصل بعد هم در این تورنمنت حضور خواهند داشت. فدراسیون فوتبال هلند تصمیم گرفته در این فصل و در این شرایط خاص، نه تیمی به سطح اول فوتبال این کشور صعود کند و نه تیمی سقوط کند. این تصمیم دیروز (جمعه) اتخاذ شده و از باشگاه ها در این زمینه رای گیری شده است.
فقط در شرایط زیر است که مسئولان برگزاری لیگ در کشورهای اروپا می توانند رقابت های باشگاهی فصل جاری را لغو کنند:
- دستور رسمی منع برگزاری رقابت های ورزشی در یک کشور که باعث شود فرصتی برای به پایان رساندن فصل جاری رقابت ها قبل از شروع فصل بعد وجود نداشته باشد.
- مشکلات بزرگ اقتصادی که ادامه دادن رقابت های فصل جاری را غیرممکن کند.
اگر لیگ داخلی یک کشور اروپایی به خاطر دلایل فوق لغو شود، یوفا از مسئولان برگزاری آن لیگ می خواهد تیم هایی که سهمیه حضور در رقابت های اروپایی 2020-2021 را کسب می کنند براساس برتری در رقابت های فصل 2019-2020 انتخاب شوند:
- روش انتخاب تیم ها باید بی طرفانه، شفاف و بدون تبعیض باشد.
- مقامات مسئول در کشور موردنظر باید تصمیم نهایی در مورد انتخاب تیم ها را تایید کنند.
به دنبال شیوع ویروس کرونا، لیگ هلند به عنوان اولین رقابت در بین لیگ های معتبر اروپایی رسماً لغو شد و نیمه تمام ماند. تا پایان هفته بیست و پنجم و در فاصله 9 هفته تا اتمام فصل، آژاکس و آلکمار با 56 امتیاز صدرنشین بودند اما آژاکس به دلیل تفاضل گل بهتر در رتبه نخست قرار داشت. (+45 در مقابل +37) گفتنی است تیم اریک تن هاخ هر دو بازی رفت و برگشت خود مقابل آلکمار را واگذار کرده بود.
پس از لغو لیگ؛ وبسایت رسمی باشگاه آژاکس در بیانیه ای نوشت: فصل بدون قهرمان به پایان رسید. صدر جدول هستیم اما قهرمان نشدیم. همین ...
اولویت های جامعه را درک می کنیم. ما نمی توانیم خود را بالاتر از اولویت های جامعه قرار بدهیم. دوست داشتیم به زمین برگردیم و قهرمان شویم اما متاسفانه این شانس از ما گرفته شد. ناراحت هستیم اما درک می کنیم. سلامتی جامعه مهم تر است.

نظر شما