شناسهٔ خبر: 39600820 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کرونا در آسیا؛ روند صعودی کرونا در ژاپن/ ساخت بیمارستان کرونایی در 13 روز در قزاقستان/ هشدار پزشکان پاکستانی

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- طبق اعلام مقامات بهداشتی در کره جنوبی آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در این کشور صفر شده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، به نقل از یورونیوز، در شبانه روز گذشته هیچ موردی از مرگ و میر بر اثر کرونا در کره جنوبی گزارش نشده است. در هفته‌های اخیر این نخستین بار است که آمار فوتی‌های کره جنوبی به صفر می‌رسد، گر چه در چند روز گذشته نیز آمار فوتی‌ها در این کشور یک یا دو نفر بیشتر نبوده است.
در کره جنوبی تا کنون 10 هزار و 708 مورد ابتلا به کووید 19 ثبت شده و در مجموع 240 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
کره جنوبی تا کنون یکی از موفق‌ترین کشورها در مهار کرونا بوده است.

تلفات روزانه چین و کره جنوبی همچنان صفر است
آمار و ارقام اعلامی از روند شیوع ویروس کرونا در کشورهای چین، کره جنوبی نشان می‌دهد شمار مرگ‌ومیر روزانه بر اثر این بیماری برای چندمین روز متوالی در صفر باقی مانده است.
طبق اعلام رسمی در کشورهای چین و کره جنوبی، کاهش شمار مبتلایان و فوتی‌های روزانه ویروس «کووید19»، از نزولی بودن سیر این بیماری حکایت دارد.
کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (جمعه) اعلام کرد از روز گذشته تا کنون فقط 6 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، از این میان البته 4 مورد به‌صورت محلی داخل خاک چین (در شهر ووهان مرکز استان هوبه) رخ داده و 2 مبتلا از خارج از این کشور آمده‌اند.
بر اساس آمار اعلامی جدید، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته اما هیچ مورد فوتی در چین گزارش نشده است.
بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به 82804 نفر رسید و تعداد قربانیان آن نیز در رقم 4632 نفر باقی ماند.
از تعداد کل مبتلایان چینی اما 77257 نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا 915 مورد فعال ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارد. این برای اولین بار در چند هفته اخیر است که تعداد موارد فعال ابتلا به این بیماری در چین به زیر هزار نفر رسیده است.
در کره جنوبی نیز روند کاهش تعداد مبتلایان روزانه به این بیماری ادامه دارد.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی گزارش داد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته فقط 6 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.
به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، همچنین از روز گذشته تا کنون، بیماری بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست نداده است.
بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به 10708 نفر رسید و تعداد کل فوتی‌های آن نیز در 240 نفر باقی ماند.
در مقابل اما تا کنون 8501 مبتلا به کرونا در کره جنوبی بهبود یافته و با به‌دست آوردن سلامتی خود، از بیمارستان مرخص شدند.

روند صعودی کرونا در ژاپن
وزارت بهداشت ژاپن نیز اعلام کرد که fر اساس تست پی.سی.آر (PCR) انجام شده، جواب آزمایش ابتلای 12367 نفر به ویروس کرونا مثبت است.
به نوشته وبگاه «ژاپن‌تایمز»، تعداد کل جان‌باختگان بر اثر این بیماری نیز 328 نفر است.

از سرگیری فعالیت برخی مقاطع دبیرستانی در پکن
شورای آموزش شهر پکن اعلام کرد: پایه‌های چهارم مقطع متوسطه از روز 27 آوریل بازگشایی خواهد شد.
مراحل و پروتکل‌های بهداشتی لازم، از طریق برگزاری مانور توسط کارکنان و معلمان در حال اجراست.‌
همچنین آماده‌سازی و ضدعفونی‌ محیطی مدارس نیز آغاز شده است.
با این حال تاکنون در مورد بازگشایی سایر مقاطع و پایه‌های تحصیلی خبری اعلام نشده است.
بازگشایی دبیرستان‌های چین به صورت زمانبندی و استانی، از 25 فوریه آغاز شده است و دو شهر پکن و شانگهای، از آخرین مناطقی هستند که در نوبت بازگشایی قرار گرفته‌اند.
استان خوبِی (مرکز شیوع کرونا) نیز آخرین استانی در چین خواهد بود که اجازه دارد از تاریخ 6 می، اقدام با بازگشایی مراکز آموزشی خود کند.
 
ساخت بیمارستان کرونایی در 13 روز در قزاقستان
رییس جمهور قزاقستان، بیمارستان بیماری‌های عفونی را که در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان در سیزده روز ساخته شد، افتتاح کرد.
این بیمارستان در مساحتی در هفت هزار مترمربع با استفاده از سازه دیوار‌های پیش ساخته با ظرفیت دویست تختخواب طراحی شده است.
هزینه ساخت آن پنج و نیم میلیارد تنگه (پول ملی قزاقستان) از تسهیلات بودجه دولت اختصاص داده شده است و بیمارستان مجهز به تجهیزات پزشکی مدرن و روز و با ایمنی برای کارکنان است.

تمدید مرحله چهارم قرنطینه در مالزی
تعداد کل مبتلایان به کرونا امروز در مالزی از مرز 5 هزار و ششصد نفر گذشت و مرگ 95 بیمار کرونایی هم ثبت شد.
با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در مالزی تعداد درخواست سفارش غذا از رستوران‌ها برای وعده‌های افطار و سحر به طرز بی سابقه‌ای افزایش یافته است.

سیر صعودی آمار افراد آلوده به ویروس کرونا در افغانستان
104 نفر آلوده به ویروس کرونا در افغانستان شناسایی شدند که این میزان افزایش در یک شبانه روز از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 در این کشور بی سابقه است.
وزارت بهداشت و درمان افغانستان امروز اعلام کرد: در شبانه روز گذشته صد و چهار بیمار جدید مبتلا به کووید نوزده در سیزده استان افغانستان از جمله پنجاه و سه نفر در قندهار، چهارده نفر در تخار و یازده نفر در کابل شناسایی شدند.
با شناسایی افراد جدید شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در افغانستان به هزار و 330 نفر افزایش یافت.
تعداد بهبود یافتگان این بیماری به 188 نفر و شمار فوتی‌ها با سه نفر افزایش در شبانه روز گذشته به 43 نفر رسید.
 
درخواست پزشکان پاکستانی بر افزایش محدودیت ها برای کنترل کرونا
انجمن پزشکان پاکستانی به دولت این کشور هشدار داد: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی و کاهش محدودیت ها، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور افزایش خواهد یافت .
با گزارش اولین مورد ابتلا به کرونا در هفتم اسفند ماه سال گذشته تاکنون 11 هزار و 155 نفر در پاکستان به این ویروس مبتلا شدند و تعداد قربانیان آن هم به 237 نفر افزایش یافت .
در 24 ساعت گذشته هم 642 مورد ابتلاء جدید در پاکستان گزارش شده که وضعیت 111 نفر از آنان وخیم است .
به گفته کارشناسان با روند صعودی شمار مبتلایان به کرونا ،امکانات پزشکی پاکستان توان مقابله با آن را نخواهد داشت .
 
رکورد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند شکسته شد
در 24 ساعت گذشته بیشترین تعداد مبتلایان در دومین کشور پرجمعیت جهان با شناسایی 1683نفر دیگر ثبت شد.
براساس اعلام وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند، از آغاز تاکنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به 23هزار و 77 نفر افزایش یافت.
چهار هزار و 749 نفر از بیمارستان مرخص شدند. 718 نفر نیز جان باختند.
 
تمدید قرنطینه در فیلیپین
سخنگوی دولت فیلیپین اعلام کرد رئیس جمهور این کشور وضع قرنطینه را در مانیل تا اواسط ماه مه تمدید کرد. وزارت بهداشت فیلیپین از 211 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
این وزارتخانه همچنین از جان باختن 15 نفر دیگر بر اثر ویروس کرونا در فیلیپین خبر داد.
 
15 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در تایلند
به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات بخش بهداشت و درمان تایلند, تایلند از 15 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
 
شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا از 14 هزار و 800 نفر فراتر رفت
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از افزایش شمار صهیونیستهای مبتلا به ویروس کرونا به 14 هزار و 802 نفر خبر داد.
به گزارش النشره، افزایش روزافزون شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا موجب بروز بحران در اراضی اشغالی شده است.
بر اساس این گزارش، درحال حاضر موارد جدیدی از ابتلاء به کرونا نزد صهیونیست‌ها به ثبت رسیده است.
بنابراین، شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا به 14 هزار و 802 نفر افزایش یافته است.
این درحالی است که تعداد فوتی‌های صهیونیست ناشی از ابتلاء به کرونا به 192 نفر افزایش یافته است.
گفتنی است، این آمار در حالی است که پیشتر مقامات صهیونیست فاش کردند شمار دقیق مبتلایان به کرونا 200 هزار نفر است.

امیر قطر: کشورهای صنعتی از رقابت در تولید واکسن کرونا خودداری کنند
شیخ "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر پنجشنبه شب از رهبران جهان، به ویژه کشورهای بزرگ صنعتی خواست در تولید واکسن [کرونا] از رقابت با یکدیگر بپرهیزند و با یکدیگر همکاری کنند.
شیخ تمیم افزود:جهان با ویروس همه‌گیر کرونا روبرو است، ویروسی که تاکنون هیچ واکسنی برای آن پیدا نشده است، به همین خاطر [مقابله با این بیماری] نیازمند بالاترین میزان همکاری بین المللی است.
امیر قطر افزود: پیامدهای اقتصادی و اجتماعی این بیماری همه گیر بدون همکاری و هماهنگی بین المللی امکان پذیر نخواهد بود.
شیخ تمیم اضافه کرد: ما خیلی زود متوجه خطرات بحران ناشی از کرونا شدیم و برای مبارزه با آن بر تجربیانمان و نیز همکاری با سازمان‌های بین‌المللی تکیه کردیم.
وی همچنین با بیان این که قطر در سایه بحران کرونا اقدام به توسعه کادر پزشکی، تجهیزات ضروری از جمله بیمارستان‌های صحرایی کرده است، ابراز امیدواری کرد که [بحران به جایی نرسد] که نیاز به این بیمارستان‌ها احساس شود.
شیخ تمیم اظهار کرد: با رایزنی نهادهای ذیربط در حال مطالعه زمان مناسب هستیم که پس از تأیید مهار کرونا به تدریج محدودیت‌ها در زمینه‌های مختلف [اقتصادی در کشور] برداشته شود.
براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت قطر، تاکنون هفت هزار و 764تن در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 750 نفر بهبود یافته‌اند و 10 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

درخواست گوترش برای توجه به اقشار آسیب‌پذیر در ماه مبارک رمضان
دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی، ماه رمضان امسال را به خاطر شیوع ویروس کرونا و تداوم جنگ، متفاوت اعلام کرد و خواستار توجه بیشتر به اقشار آسیب‌پذیر شد.
آنتونیو گوترش روز جمعه در پیام تلویزیونی خود به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان گفت: بهترین آرزوهای خود را به میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان به خاطر آغاز ماه مبارک رمضان تقدیم می‌کنم.
وی افزود: البته این ماه رمضان، بسیار متفاوت خواهد بود. فعالیت‌های بسیاری از جوامع، به طور طبیعی تحت تاثیر اقدامات مقابله‌ای با همه‌گیری کووید-19 قرار خواهند داشت. در عین حال، مردم زیادی در مناطق درگیری، بار دیگر این ماه را با جنگ و ناامنی اطرافشان روزه می‌گیرند.
دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: اخیرا خواستار آتش بس فوری برای تمرکز بر دشمن مشترکمان یعنی این ویروس شدم. امروز هم بار دیگر با استناد به این آیه قرآن تکرار می‌کنم که «و ان جنحوا لسلم فجنح لها».
گوترش اضافه کرد: ماه رمضان همچنین برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است. من از دولت‌ها و مسلمانان جهان که با ایمان زندگی می‌کنند و در بهترین سنت میهمان‌نوازی و سخاوت، پشتیبان کسانی هستند که از درگیری فرار می‌کنند، تشکر می‌کنم. درس قابل توجهی در این جهان است، جایی که بسیاری از درها حتی قبل از کووید- 19به روی آنهایی که به مراقبت نیاز دارند، بسته شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: بار دیگر برای همه، بهترین‌های سرشار از رحمت، همبستگی و عطوفت در این زمانه دشوار را آرزو می‌کنم.


نظر شما