شناسهٔ خبر: 3959551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر کشور در خرم آباد:

بیش از ۳۰۰ حزب و انجمن در کشور فعال است

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: بیش از ۳۰۰ حزب و انجمن در کشور فعالیت سیاسی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، محمدحسین مقیمی دقایقی قبل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانه احزاب یک تشکل صنفی است که خود احزاب تشکیل می‌دهند و اکنون به دلیل اینکه مجمع عمومی آن برگزار نشده فعالیت ندارد و تلاش می‌کنیم  دوباره این خانه توسط خود احزاب فعال شود.

وی با اشاره به تعداد احزاب فعال در کشور افزود: بیش از 300 حزب، انجمن و گروه شناسنامه دار در کشور فعالیت سیاسی می‌کند و همه فعالیت هایی که امروز انجام می شود در این راستا است تا مردم علاقه مندی بیشتری به فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی داشته باشند و این امیدی که دولت مطرح می کند خود یک نوع شور و نشاط است.

مقیمی خاطرنشان کرد: باید احزاب شناسنامه دار که مجوز دارند و براساس قانون می توانند فعالیت کنند را کمک کنیم و راه را برای آن ها باز کنیم تا بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد:‌سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم و باید امکانات دولتی، نهادهای عمومی و بیت المال به نفع و یا ضرر کسی استفاده نشود.

معاون وزیر کشور عنوان کرد: تلاش کردیم افرادی که توانمند هستند جلو بیایند و شرایط فراهم شود تا انتخابات پرشوری داشته باشیم و  باید تا 27 خرداد  مدیرانی که می خواهند در انتخابات کاندیدا شوند، استعفای خود را اعلام کنند و فقط در وزارت کشور برای اینکه شبهه ای ایجاد نشود اگر فرماندار یا مدیری می خواهد در انتخابات حضور داشته باشد باید حدود چهار ماه زودتر  یعنی اول اسفندماه استعفا دهد و نظر وزیر کشور این بود. 

مقیمی گفت: در جلسه شورای اداری گزارش هایی خوبی از فعالیت های انجام شده در استان به ویژه پروژه های نیمه تمامی که با اعتبارات دولت ساخته شده است ارائه شده که پیشرفت خوبی داشتند و حتی تعدادی به بهره برداری رسیدند.

معاون وزیر کشور در مورد استانی شدن انتخابات مجلس گفت: ما نظرات خود را در ارتباط با استانی شدن به مجلس مطرح می کنیم و مجلس در نهایت باید تصمیم گیری کند.

وی اظهار داشت: کشور ما کشوری است که مردم نسبت به مسائل سیاسی حساس هستند و این استان هم از این قاعده مستثنی نیست.

انتهای پیام/ ب

نظر شما