شناسهٔ خبر: 39594457 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آب و هوا؛

بارش باران در ايران

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مرتضی ضرابی گفت: صبح امروز از شهر‌های ماکو، ارومیه، خوی، اهر، سراب، میانه، پارس آباد اردبیل، آستارا، بندر انزلی، تهران و کرج همچنین مشهد مقدس گزارش بارندگی دریافت شد.
وی افزود: سامانه بارشی از شمال به غرب و غرب کشور فعال شده و گسترش یافته است.
ضرابی گفت: استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، زنجان، قزوین و خراسان‌های شمالی و رضوی بارندگی دارند.
این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: کانون بارش‌ها در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی همچنین خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است که امکان آبگرفتگی معابر و پرآب شدن رودخانه‌ها وجود دارد.
ضرابی گفت: فردا شنبه نیز سامانه بارشی دیگری از شمال غرب وارد کشور می‌شود و بخش‌های غربی، سواحل دریای خزر، جنوب البرز، مرکزی و شمال زاگرس را دربر خواهد گرفت و به تدریج در بعدازظهر به شمال شرق کشور خواهد رفت.
وی افزود: در روز یکشنبه نیز علاوه بر ادامه بارش‌ها در این مناطق، بخش‌های مرکزی و جنوبی کشور نیز شاهد بارندگی خواهند بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، ضرابی گفت: از امروز به مدت 72 ساعت آب‌های دریای خزر مواج است و از فردا مناطق مرکزی خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

نظر شما