شناسهٔ خبر: 39582970 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نیمه ماه مبارک رمضان صورت می گیرد؛

آغاز رزمایش همدلی مؤمنانه در ۱۰ هزار مدرسه

معاون وزیر آموزش و پرورش، از آغاز رزمایش همدلی مؤمنانه در بیش از ۱۰ هزار واحد آموزشی تحت پوشش تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن اولیا و مربیان و دارالقرآن‌ها در نیمه ماه مبارک رمضان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی، در جلسه شورای تشکل‌های دانش‌آموزی با بیان اینکه عرصه‌های جدید در کنار تهدیدهای ایجاد شده، فرصت‌های جدیدی را برای ما قرار داده است، گفت: ظرفیت‌های خوبی به ویژه توجه به حوزه فناوری و استفاده از فناوری‌های جدید و حضور در فضای مجازی در این دوران شکل گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در دوران کرونا، تحولات زیادی در فضای مختلف جامعه ایجاد شد، افزود: شرایط بعد از کرونا تغییر خواهد کرد حتی برای تربیت هم شاید تعریف‌های جدیدی دیده شود.

وی به وسعت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در این حوزه و در بحران‌ها آسیب‌پذیرترین بخش است؛ اولین مجموعه‌ای است که تعطیل می‌شود، اولین مکانی است که در تهدیدها تخریب می‌شود و آخرین مجموعه‌ای است که بازسازی می‌شود تا کار آموزش را از سر بگیرد.

کاظمی بیان کرد: آموزش و پرورش در این حرکت سربلند شد این موضوع با کار معلمان، جهاد آموزشی و با حرکت‌های ارزشمند در چند مرحله شروع شد که مرحله اول استفاده از ظرفیت‌های آنان بود که در نهایت آموزش و پرورش یک حرکت ارزشمند و ماندگار را انجام داد و بزرگترین زیرساخت آموزشی را در سطح کشور آماده کرد که در حال تکمیل شدن است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در کنار این موارد دغدغه‌های دانش‌آموزان محروم که دسترسی ندارند از زاویه دید برنامه‌ریزان آموزش و پرورش مغفول نماند؛ اولویت اول آموزش و پرورش در این شبکه تشکیل کلاس و درس بود و بعد نیز کانال‌های پرورشی و فرهنگی و مشاوره‌ای شکل گرفت.

وی افزود: در جلسات مختلفی که برگزار شد نیازمندی‌های این حوزه تعریف شده است و برای تشکل‌های دانش‌آموزی نیز کانالی مشخص می‌شود؛ از تشکل‌ها انتظار داریم تا برای توسعه ضریب نفوذ شبکه شاد تلاش کنند و ما نیز خواستار تشکیل کانال برای تشکل‌ها در ذیل کانال پرورشی هستیم.

کاظمی اظهار کرد: آموزش و پرورش در خصوص جهش تولید ۱۶ برنامه در سطح ملی طراحی کرده است؛ مقام معظم رهبری در این موضوع بر روی جوانان علاقه‌مند به کار تأکید دارند و ما نیز باید در بحث جهش تولید و بیانیه گام دوم کار را ادامه دهیم و با برنامه‌ریزی جهت کمک مؤمنانه که مقام معظم رهبری در نیمه شعبان و در شرایط جدید ضروری دانستند، پیش می‌رویم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آغاز رزمایش همدلی مؤمنانه را در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، در مرحله اول با کمک تمام تشکل‌ها و با محوریت سازمان بسیج دانش‌آموزی در بیش از ۱۰ هزار واحد آموزشی تحت پوشش تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن اولیا و مربیان و دارالقرآن‌ها در ۱۵ ماه مبارک رمضان مقارن با ولادت امام حسن (ع) شروع می‌کنیم.

نظر شما