شناسهٔ خبر: 39572168 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور ایران در رسانه‌های جهان

صاحب‌خبر -

پرتاب موفق نخستین ماهواره نظامی ایران که دیروز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران انجام شد بازتاب پررنگی در رسانه‌های منطقه و بین الملل داشت.
در همین راستا پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اولین ماهواره نظامی این کشور را با نام ماهواره نور ۱ از ماهواره‌بر ۳مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران به شکل موفقیت‌آمیز پرتاب کرده و این ماهواره در مدار ۴۲۵ کیلومتری از سطح زمین قرار گفت. این رویداد یک پیروزی و دستاورد بزرگ در زمینه توسعه موشکی ایرانی به شمار می‌آید.
فرانس ۲۴ نیز گزارش داد که ایران امروز از پرتاب موفقیت‌آمیز اولین ماهواره نظامی خود خبر داده و این ماهواره کاملا در مدار قرار گرفت. پایگاه خبری النشره لبنان نیز اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران دو ماه پس از پرتاب ناموفق ماهواره ظفر طی ماه‌های گذشته که البته بعد نظامی نداشت امروز اولین ماهواره نظامی خود را پرتاب کرد که کاملا در مدار قرار گرفت. روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نیز در بخش اخبار مهم خود به موضوع پرتاب ماهواره نظامی ایران پرداخته و نوشت: وبسایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح امروز از پرتاب موفقیت‌آمیز اولین ماهواره نظامی این کشور طی دو مرحله خبرداد که در مدار ۴۲۵ کیلومتری از سطح زمین قرار گرفت. پایگاه خبری المصری الیوم نیز گزارش داد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توانست اولین ماهواره نظامی این کشور طی دو مرحله به شکل موفقیت‌آمیز پرتاب کند.
در همین راستا پایگاه خبری العهد لبنان هم پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی «نور» ایران را تیتر اصلی اخبار خود کرد. روزنامه الشرق هم در این زمینه گزارش داد که مقامات ایرانی از پرتاب موفق اولین ماهواره نظامی این کشور به نام «نور۱» خبر دادند که دستاورد بزرگی در زمینه توسعه موشکی ایران به شمار می‌آید. پایگاه خبری فلسطین‌الیوم هم به موضوع پرتاب اولین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح امروز نخستین ماهواره نظامی این کشور را از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران به شکل موفقیت‌آمیز پرتاب کرد و کاملا در مدار قرار گرفت. خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات سپاه نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از قرار گرفتن نخستین ماهواره نظامی این کشور در مدار زمین خبر داد.
شبکه راشاتودی روسیه در پیام توئیتری نوشت: رسانه‌های دولتی ایران اعلام کردند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اولین ماهواره نظامی را در مدارقرار داد.
پایگاه اینترنتی نشریه صهیونیستی جروزالم پست در خبری فوری نوشت: تلویزیون دولتی ایران گزارش داد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نخستین ماهواره نظامی خود را در مدار زمین قرار داد. شبکه تلویزیونی الجزیره بلافاصله پس از پرتاب ماهواره نظامی «نور»، این خبر را در شبکه خود پوشش داد و موفقیت‌آمیز بودن و قرار گرفتن آن در مداری به ارتفاع ۴۲۵ کیلومتری از سطح زمین را اعلام کرد.
خبرگزاری شینهوآی چین به پوشش خبر «قرار گرفتن موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور در مدار زمین از سوی سپاه پاسداران» پرداخت. شبکه یورونیوز هم «قرار گرفتن ماهواره نور در مدار زمین از سوی سپاه پاسداران» را در فهرست عناوین مهم اخبار خود قرار داد. پایگاه «آی ۲۴ نیوز» در خبری فوری به موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در قرار دادن ماهواره نظامی نور در مدار زمین پرداخت.
نشریه صهیونیستی دبکا فایل ضمن پوشش خبر «قرار گرفتن نخستین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین، موفقیت‌آمیز بودن آن را «ادعایی» خواند و نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مدعی است پرتاب ماهوار نظامی موفقیت آمیز بوده است.

نظر شما