شناسهٔ خبر: 39559072 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نشستی اینترنتی؛

مواجهه فناورانه آموزش عالی ایران با کرونا بررسی می شود

زهرا سیفی

مدیران حوزه یادگیری الکترونیکی دانشگاه ها در نشستی اینترنتی مواجهه فناورانه آموزش عالی ایران با بحران کرونا را بحث و بررسی می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نشست اینترنتی تخصصی،  کرونا و مواجهه فناورانه آموزش عالی ایران در پرتو توانمندی های یادگیری و یاددهی الکترونیکی از دیدگاه سه گانه، مسئله، تصمیم و عملیات روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه از ۹ تا ۱۲ صبح به نشانی اینترنتی (http://iranian.ac.ir/yada) برگزار می شود.

این نشست با همکاری انجمن یادگیری الکترونیکی ایران (یادا) و کارگروه آموزش عالی الکترونیکی وزارت علوم برگزار می شود.

شک نیست که بحران معروف به کرونا و به بیانی دقیق تر کووید ۱۹ در حال حاضر نظام های آموزش عالی بسیاری از کشورها را تحت تاثیر قرار داده است.

در این بین آنهایی که از پیش زیرساخت های یادگیری ترکیبی (Blended Learning) را فراهم ساخته و یا تصمیم و اقدام به موقع در فراهم سازی و ارایه زیرساخت های یادگیری الکترونیکی (E-Learning) داشتند توانستند از آسیب های این دوران در امان بوده و این اتفاق را به فرصتی برای گذار نظام آموزشی سنتی به نظام آموزشی فناورانه بدل سازند.

اما نظام آموزش عالی ایران با خرده نظام های متنوع در مواجهه با این بحران چه شرایطی داشته است؟

در نشست مذکور این موضوع از حیث مسئله، تصمیمات و عملیات و با حضور متخصصین حوزه یادگیری الکترونیکی و مدیران اجرایی دانشگاهها و نمایندگانی از میان اساتید و دانشجویان مورد تجزیه و تحلیل علمی قرار می گیرد.

این برنامه بصورت وب کنفرانسی (وبینار) و با امکان تعامل شرکت کنندگان رسمی برگزار می شود و بصورت زنده هم بر روی اینترنت پخش و قابل دریافت توسط همگان خواهد بود. نشانی اینترنتی دریافت زنده مراسم نشست توسط عموم: (https://derak.live/stream/yada-corona)  شرکت در این نشست رایگان است.

عناوین برنامه:

برنامه با سرود ملی و تلاوت قران کریم آغاز می شود سپس دکتر سید علی اکبر صفوی رئیس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران ضمن خیر مقدم، موضوع را طرح می کند.

دکتر کامبیز بدیع، استاد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص  مسئله، تصمیم، و عملیات در مواجهه با بکارگیری فناوری سخنرانی می کند.

سپس دکتر سید امید فاطمی، مدیر آموزشهای الکترونیکی و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه تهران درباره یادگیری الکترونیکی - یادگیری دانشجو محور و فعالیت محور سخنرانی خواهد داشت.

دکتر اسلام ناظمی، مدیر آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شهید بهشتی تهران، دکتر پرهام مرادی، مدیر آموزشهای الکترونیکی دانشگاه کردستان، دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر مختار جلالی، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر بیژن عرب یزدی، رئیس موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان نیز نظرات خود را ارائه خواهند داد.

همچنین گزارشی از عملکرد دانشگاههای وزارت بهداشت، توسط دکتر آیین محمدی، معاون زیرساخت دانشگاه علوم پزشکی مجازی و  گزارشی از عملکرد دانشگاههای وزارت علوم توسط رئیس کارگروه اموزشهای الکترونیکی وزارت علوم ارائه خواهد شد.

در پایان نیز دانشجویان و اساتید می توانند سئوالات خود را طرح کنند و به تمامی آنها پاسخ داده می شود.

نظر شما