شناسهٔ خبر: 39540424 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

زندگی غیررسمی در پارک هنرمندان جریان دارد!

گزارشی کوتاه از وضعیت فعالیت دو پارک در تهران

صاحب‌خبر -

امیرحسین کنزق، انصاف نیوز: مشغول تماس تصویری با دوستم بودم که می‌خواست از ویدئو این تماس در یک پرفورمنس درباره این روزها استفاده کند. در حال پرسه زنی بودم که دیدم پارک ورشو را بسته‌اند. پارک ورشو به واسطه نزدیکی به دفترکارم محل مناسبی برای وقت گذرانی‌های عصرگاهی و هواخوری میان کار یا تلفن صحبت کردن است. بنابراین دلبستگی نسبی به آن دارم. تصمیم گرفتم این محدودیت اجتماعی را زیر پا بگذارم و به داخل پارک بروم. زمانی روی تصمیم مصمم شدم که دیدم تعدادی جوان در جاهای تاریک پارک نشسته‌اند.
در حال صحبت کردن با تلفن به داخل پارک رفتم و دور میدان اصلی پارک کنار مجسمه مرد ماهی‌گیر نشستم. مردی که داشت از حوض خالی پارک ماهی می‌گرفت. سه مرد نسبتا مسن در صندلی بغلی نشسته بودند و انگار منتظر بودند تلفنم تمام شود. چند لحظه که گذشت و دیدند خبری از تمام شدن تلفن نیست یکیشان گفت: «آقا پارک تعطیله، لطفا برید بیرون»
بدون اینکه جوابی به او بدهم به تماس تصویری‌ام ادامه دادم و به سمت شرق در همان خیابان ورشو که حالا بعد از ویلا اسمش شده شاداب، راهم را ادامه دادم. نزدیک انتهای خیابان بودم که دیدم پارک هنرمندان را هم بسته‌اند ولی تعدادی موتور، حدود ۲۰ موتور جلوی درب غربی آن پارک کرده‌اند. از روی همان نوارهای زرد محدود کننده رد شدم و به داخل پارک رفتم.
زندگی در پارک هنرمندان به شدت جریان داشت، عده‌ای روی میز پینگ پنگ بازی می‌کردند. عده‌ای مثل همیشه در حال بدمینتون بازی کردن بودند، در بخش ورزشی فقط زمین فوتبال تعطیل است که سازوکار رسمی دارد. در واقع همه‌ی جاهایی که سازوکار رسمی دارند مثل بوفه‌ها و کافه‌ها و سالن‌ها و… تعطیل‌اند اما زندگی به طور غیر رسمی جریان دارد. حتی عده‌ای که به نظر عضو NA هستند هم بدون توجه به فاصله گذاری اجتماعی گوشه‌ای جلسه‌ای برگزار کرده‌اند.
توضیح: عکس از میان همان تماس تصویری ثبت شده اند، بنابراین کیفیت مطلوبی ندارند.
انتهای پیام

نظر شما