شناسهٔ خبر: 39540355 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

پیگیری رصد دقیق آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش رصد آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در شرایط کنونی را مهم‌ترین دغدغه حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی دانست که قرار است از طریق شبکه شاد پیگیری شود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| علیرضا کاظمی در دومین جلسه طرح نماد در سال 99 که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین مسائلی است که در این شرایط باید به آن پرداخته شود و نباید از آن غفلت کنیم شرایط موجود را به بهترین شکل مدیریت کنیم و از فضای ایجادشده بهره کافی را ببریم.

 

وی افزود: دو سوال مطرح است اول اینکه ارتباط دانش‌آموزان، والدین، مشاوران، سامانه نماد و شبکه شاد چیست؟ یعنی در این شرایط باید ارتباطی بین این گروه‌ها و شبکه شاد ایجاد کنیم و سامانه نماد باید فعال‌ترین سامانه به لحاظ کارکرد باشد تا مشاوران به معلمان بتوانند گزارش بدهند و دانش آموزان در معرض خطر را معرفی کنند.

 

کاظمی بابیان اینکه سیستم غربالگری در این سامانه باید به‌صورت الکترونیک انجام شود به‌ویژه غربالگری اورژانسی و همچنین سیستم ارجاع در این سامانه باید فعال باشد، گفت: سوال دوم اینکه چگونه اهداف کمی و کیفی را در شرایط جدید و خاص جامعه و به‌ویژه مدارس در سامانه نماد تعریف کنیم و چگونه فرآیند آموزش نماد را در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه شبکه شاد اجرایی کنیم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تولید محتوا را در حال حاضر با استفاده از ظرفیت‌های شبکه مجازی ساده‌تر از قبل دانست و تصریح کرد: برای مشاوران باید تولید محتوا شود این امر هم ساده‌تر شده و هم هزینه‌های آن کاهش پیداکرده است و فرآیند آموزش در شرایط کنونی استمرار باید داشته باشد و در بعد اجرایی و تولید محتوای آن باید طرح و برنامه داشته باشیم.

 

وی اذعان کرد: حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی مهم‌ترین حوزه است که می‌تواند از شبکه‌های ایجادشده حتی بعد از ایام کرونا هم استفاده کند و باید بستری برای آن فراهم کرد تا این فضا برای حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی باقی بماند.

 

منبع: مهر

نظر شما