شناسهٔ خبر: 39520784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران خبر داد:

رتبه سوم کشوری مازندران در راه اندازی سامانه شاد

موج نیوز

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران از رتبه سوم کشوری در راه اندازی سامانه شاد و اختصاص اینترنت رایگان در ۴۰۰ مدرسه روستایی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، علیرضا سعدی پور اظهار داشت : آموزش و پرورش استان مازندران در راه اندازی سامانه شاد در رایانه‌های خانگی و سیستم‌های عامل اندروید تاکنون موفق عملکرده است و در جمع سه استان برتر از نظر فعالیت دانش‌آموزان در شبکه شاد قرار دارد.

وی ادامه داد: اگر هم خانواده‌ای کامپیوتر نداشت می‌تواند از طریق تلویزیون و شبکه ۴ و همچنین شبکه آموزش، پیگیر درس‌های فرزندان خود باشند و لزوماً نیازی نیست فرزندان عزیز خانواده‌ها را برای خرید گوشی هوشمند تحت فشار قرار دهند.

سعدی پور بیان داشت: برای گسترش عدالت آموزشی در میان دانش آموزان استان تفاهم نامه همکاری با وزارت ارتباطات، فناوری و مخابرات بسته شده است.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران افزود: هزار و ۸۵۳ مدرسه در روستا‌های استان که بیشتر در مناطق محروم قرار دارند از اینترنت رایگان بمدت دو سال بهره‌مند می‌شوند.

سعدی پور گفت: هم اکنون بیش از ۴۰۰ مدرسه روستایی در استات از اینترنت رایگان بهره‌مند شده اند.

وی از فعالیت راهبران آموزشی در استان اشاره کرد و گفت: اگر در جایی از مناطق صعب‌العبور فرزندان به هیچ کدام از این خدمات دسترسی نداشتند ۷۶ راهبر آموزشی وارد عمل می‌شوند.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران افزود: معاونان آموزش ابتدایی و متوسطه پای‌کار هستند و مناطقی که امکان دسترسی به این خدمات را ندارند شناسایی شوند تا برای آنان بسته‌های آموزشی تهیه شود و با حمایت اداره مربوطه و به وسیله راهبران آموزشی به این خدمات دسترسی داشته باشند و از این خدمات محروم نشوند.

نظر شما