شناسهٔ خبر: 39479054 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آخرین تحولات میدانی لیبی؛

اسارت ۱۰۲ تن از شبه‌نظامیان خلیفه حفتر/ سرنگونی پهپاد ترکیه در جنوب طرابلس

ابنا

اسارت ۱۰۲ تن از شبه‌نظامیان خلیفه حفتر و سرنگونی پهپاد ترکیه در جنوب طرابلس، آخرین تحولات میدانی کشور جنگ زده لیبی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ در پیشروی نیروهای دولتی در جنوب طرابلس، ۱۰۲ نفر از شبه‌نظامیان وابسته به ژنرال خلیفه حفتر به اسارت گرفته ‌شدند.

نیروهای نظامی در عملیات آزادسازی شهر الترهونه واقع در جنوب طرابلس ۱۰۲ نفر از نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی را اسیر کردند.

«مصطفی المجعی» سخنگوی مرکز اطلاع رسانی عملیات "توفان خشم" گفت: نیروهای نظامی به پیشروی های خود به مرکز شهر الترهونه که مقر اصلی فرماندهی نیروهای حفتر در غرب لیبی است ادامه می دهند.

وی افزود: در این عملیات تعدادی تانک و خودروی زرهی از نیروهای حفتر به غنیمت گرفته شد.

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی همچنین ۲۵ تن از عناصر کمک کننده به شبه نظامیان حفتر را در جنوب طرابلس کشتند.

* سرنگونی پهپاد ترکیه در جنوب طرابلس

همچنین نیروهای ژنرال خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی روز شنبه یک فروند پهپاد ارتش ترکیه را در جنوب طرابلس سرنگون کردند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، نیروهای حفتر افزودند: این پهپاد ترکیه که از پایگاه نظامی معیتیقه واقع در جنوب طرابلس به پرواز درآمده بود، هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

نیروهای خلیفه حفتر افزودند که این چهارمین پهپاد ترکیه است که طی کم تر از ۲۴ ساعت گذشته در اطراف طرابلس سرنگون کردند.

گفتنی است نیروهای حفتر که از سوی امارات، عربستان، روسیه، مصر و اردن و برخی کشورهای اروپایی حمایت می‌شوند، از ۴ آوریل ۲۰۱۹ (۱۵ فروردین ۹۸) حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر گذشته (۲۱ آذر) نیز به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کرده‌ بودند.

لیبی پس از برکناری معمر قذافی عملا به دو بخش تقسیم شده است. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس، دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تایید و حمایت سازمان ملل متحد، ترکیه و قطر است و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش کنترل امور را در دست گرفته است.

........................
پایان پیام/ 167

نظر شما