شناسهٔ خبر: 39468680 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

دانشگاه شهيد بهشتي بازوي علمي ستاد فرمان امام است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- دکتر زالی: از امروز دانشگاه شهید بهشتی بازوی علمی و تحقیقاتی برای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه سلامت خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی در مراسم امضای تفاهم نامه میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در حوزه فناوری‌های سلامت و پیشگیری و مقابله با کووید 19 امضا شد، گفت: از امروز این دانشگاه بازوی علمی، اجرایی و تحقیقاتی برای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه سلامت خواهد بود.
دکتر علیرضا زالی افزود: اگر چه با دوران تلخی به واسطه شیوع بیماری کرونا مواجهیم، اما شاهد پرورش و خیزش‌های خوب محققان مان هستیم که با امضای این تفاهم نامه به عنوان همکاری خوب در بخش تحقیق و توسعه در حوزه سلامت برای ستاد اجرایی خواهیم بود.
وی گفت: تلاش می‌کنیم با ظرفیت سازی نوین در زمینه تحقق برنامه‌های جدید و خلاقانه در حوزه سلامت به عنوان دانشگاه پیشرو در تحقیقات علمی پاسخگوی اعتماد ستاد اجرایی باشیم.
دکتر زالی گفت: ما پیش از این هم همکاری خوبی با ستاد اجرایی در زمینه‌های غربالگری، تشخیص و برخی مداخلات مربوط به بیماری کووید 19 بوده ایم و با تفاهم نامه‌ای که امروز امضا شد سه محور اساسی عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: یکی از این محور‌ها، استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین در پزشکی به ویژه پزشکی از راه دور و سلامت محور و محور دوم در زمینه بحث‌های نوین ژنتیکی از جمله ظرفیت سازی و دامنه ژنتیک محاسباتی است و محور سوم در زمینه بیماری‌های واگیر نظیر کرونا و همچنین بیماری‌های غیرواگیر از جمله فشار خون و سرطان تلاش خواهد شد همکاری‌هایی میان ستاد و دانشگاه صورت گیرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)
وظیفه ستاد اجرایی پشتیبانی از محققان و دانشگاه های علوم پزشکی است
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: قطعا اگر از دانشگاه ها و علمای علوم پزشکی و محققان ژنتیک پشتیبانی شوند ، هیچ چیزی از دنیا کم نداریم.
محمد مخبر در مراسم امضاء تفاهم نامه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی که درخصوص حوزه های فناوری سلامت و پیشگیری و مقابله با کوید 19 امضا شد ، افزود: ارتباط میان جوانان و نخبگان و اتصال آنها به مراکز علمی و محققان مجرب از راهبردهای ستاد اجرایی است.
وی با اشاره به اینکه این ستاد از سال ها پیش در مباحث بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند ، گفت: پیش از این هم با دانشگاه های معتبر و با انگیزه از جمله همین دانشگاه همکاری کرده ایم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اقدامات این ستاد از همان آغاز شیوع بیماری کرونا افزود: از همان ابتدا دربخش تجهیزات، تشخیص، درمان و دارو فعال شدیم و از مشاوره های علمی دانشگاه شهید بهشتی هم برخوردار بودیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی گفت: ما در بحث تولید سرم، درمان و واکسن چیزی از دنیا کم نداریم و اگر از محققان ژنتیک و دانشگاه ها پشتیبانی شود به سرعت می توانیم پیشرفت کنیم.
آقای مخبر افزود: به فرض اینکه امروز واکسن کرونا هم کشف شود باتوجه به حجمی که در دنیا به آن نیاز است باز معلوم نیست چه زمانی به دست ما برسد و باید خودمان در بحث دارو، درمان و واکسن حرکت های جدی مصون آفرینی داشته باشیم.
وی ادامه داد: شاید در آینده با بیماری های دیگری مواجه باشیم و چاره ای جز زندگی با این بیماری ها نداریم به شرطی که تحقیقات ما عملی شود.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: همه امکانات ستاد در اختیار دانشگاه است و ما امروز چکی به مبلغ دو میلیارد تومان برای آغاز کار تقدیم آقای دکتر زالی رئیس این دانشگاه می کنیم.

نظر شما