شناسهٔ خبر: 39464277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان مطرح کرد:

ثبات نسبی بیمارستان بهشتی کاشان در بستری بیماران کرونایی

کاشان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیمارستان شهید بهشتی کاشان در بستری بیماران کرونایی در حال حاضر به ثبات نسبی رسیده است.

صاحب‌خبر -

سیدعلیرضا مروجی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کماکان خطر شیوع دوباره کرونا در منطقه کاشان احساس می‌شود، اظهار داشت: ورود بیماران جدید به مراکز درمانی و بیمارستان‌های کاشان نشان می‌دهد که زنجیره شیوع کرونا در سطح منطقه هنوز فعال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط بیمارستان بهشتی کاشان در بستری بیماران کرونایی به ثبات نسبی رسیده است، ابراز داشت: بخش زیادی از بیماران بستری شده خوشبختانه با حال عمومی خوب مرخص شده‌اند و امیدواریم که بقیه بیماران نیز به زودی ترخیص شوند.

شهروندان کاشانی توصیه کارشناسان مبنی بر در خانه ماندن را جدی بگیرند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان‌با بیان اینکه در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خطر شیوع مجدد این ویروس در منطقه وجود دارد، تصریح کرد: از همشهریان عزیز خواهشمندیم همچنان مهمترین توصیه کارشناسان مبنی بر در خانه ماندن را جدی بگیرند تا زنجیره شیوع این ویروس به طور کامل قطع شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده بیماران کرونایی باید بعد از ترخیص آنان علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی داروهای تجویز شده را به موقع به بیماران بدهند، خاطرنشان کرد: بیماران باید بعد از ترخیص به خوبی تغذیه شوند و شرایط آسایش و آرامش آنها فراهم باشد.

مروجی جنگ با کرونا را همانند یک مسابقه کشتی دانست و بیان داشت: در مسابقه کشتی در صورتیکه در دقایق و ثانیه‌های آخر مراقبت نشود ممکن است بازی برده را با ضربه فنی به حریف ببازیم به همین دلیل در جنگ با کرونا تا پایان نبرد باید کلیه مسائل و نکات بهداشتی و درمانی را رعایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشادت‌ها و مجاهدت‌های کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران و دیگر اعضای نظام سلامت دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل تاکید کرد: تلاش‌های همکاران ما در سطح منطقه کاشان برای مقابله با کرونا در طرح غربالگری این ویروس قابل ستایش است.

۴۳۷ هزار تماس برای غربالگری کرونا در منطقه کاشان انجام شده است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان با بیان اینکه حدود ۴۳۷ هزار تماس برای غربالگری کرونا در منطقه کاشان انجام شده است، افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر به مراکز ۱۶ ساعته سطح منطقه مراجعه که حدود ۱۶ درصد این مراجعین بعد از معاینات اولیه به بیمارستان‌ها ارجاع شده‌اند.

وی از مراجعه بیش از ۲۶۰ نفر در روز به مراکز ۱۶ ساعته در طول مدت مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: اجرای طرح غربالگری باعث شد که حجم ورودی مردم و افراد مشکوک به بیمارستانها به حد زیادی کاهش یابد که این مهم یکی‌از مهمترین عوامل در مدیریت ویروس کرونا در منطقه کاشان بود.

منطقه کاشان هنوز در شرایط پساکرونایی قرار ندارد

مروجی با اشاره به اینکه منطقه کاشان هنوز در شرایط پساکرونایی قرار ندارد، تاکید کرد: کرونا را همچنان باید جدی و مسائل بهداشتی فردی و عمومی و همچنین قرنطینه خانگی را باید رعایت کرد تا به امید خدا به زودی شاهد مهار و کنترل این ویروس باشیم.

نظر شما