شناسهٔ خبر: 39458687 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

مدیر بیمارستان بقیه الله: بهبودیافتگان کرونا تصور نکنند به بهبودی کامل رسیده اند

مدیر بیمارستان بقیه الله با تأکید بر این که ترخیص شدگان باید بیش از پیش، موارد بهداشتی را رعایت کنند، بیان داشت:ما با خیلی از بیمارانی که مرخص شدند و قرنطینه (Quarantine) آن ها به اتمام رسید، تماس گرفتیم و متوجه شدیم به بهبودی کامل رسیده اند، بیمارانی که ترخیص میشوند ، تصور نکنند که بهبودی کامل حاصل شده ، از این جهت نباید اصلاً قرنطینه را حذف کنند.

صاحب‌خبر -

" عبدالرضا دلاوی" مدیر بیمارستان بقیه الله الاعظم( عج) در گفتگو با ایلنا در جواب به این سؤال که به چه علت تهران یک سوم آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را بخود اختصاص داده است؟ خاطرنشان کرد:عوامل زیادی در این مسئله دخیل است، همشهریان ما در تهران باید به صورت جدی تری موازین بهداشتی را رعایت کنند، از طرفی بازگشایی ها بدون مصوبه تبعاتی دارد که البته امیدواریم با همکاری و هماهنگی مردم شرایط بهتر شود.

مدیر بیمارستان بقیه الله الاعظم( عج) اظهار داشت :بطور کل توصیه عمومی ما رعایت بهداشت و حفاظت فردی است و این مسئله باید بر اساس توصیه ها هم چنان ادامه یابد، از طرفی بحث قرنطینه (Quarantine)، فاصله گذاری های اجتماعی و هوشمند از اهمیت بسیار زیادی بهره مند است. مردم باید توصیه های ستاد فرماندهی مقابله با کرونا را جدی بگیرند که البته توصیه های چندان سختی نیست.

دلاوری گفت :خوش بختانه با تدابیر وزارت بهداشت، مجموعه دولت، کمک نهادهای مسلح و سپاه روندِ کنترل شده خوبی داریم. هر چقدر که به شعار در خانه ماندن تاکید شود، وضعیت روحی و سلامتی مدافعان سلامت هم بهتر خواهد شد و می‎ توانند خدمات بهتری ارائه بدهند، از طرفی ما دوست داریم که مدافعان سلامت ریکاوری مناسب شوند و روحیه مضاعفی بگیرند، در عین حال بالاترین روحیه برای مدافعان سلامت بهبودی بیماران و بازگشت به شرایط عادی است.

مدیر بیمارستان بقیه الله الاعظم( عج) افزود :ما در روزهای ابتدای بحران تا به حال تجربه های خوبی بدست آوردیم که به ما نشان داد، هر چه بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی از طرف فرماندهی ستاد ملی مقابله با کرونا و از سوی دکتر زالی و همکاران بیشتر تأکید شود، این بحران سریعتر جمع خواهد شد و نیازی نیست که ما به منابع خارجی رجوع کنیم. تجربه ها و آموخته های خودمان به ما نشان داد؛ رعایت هرچه بیشتر موازین بهداشتی به کنترل شیوع کرونا، بیشتر کمک خواهد کرد. مهم ترین علت فزونی آمار در تهران به عدم رعایت برخی همشهریان و ازدحام جمعیت برمی گردد. احیانا رجوع بیماران از شهرستان ها به تهران نیز وجود دارد ، ولی ما آمار دقیقی در این خصوص نداریم.

دلاوری در مورد آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان بقیه الله خاطرنشان کرد:از تاریخ ۲۸ ماه بهمن مدیریت وضعیت بحران در بیمارستان بقیه الله را شروع کردیم و دفتر UC ما در این بیمارستان فعال شد. تا به حال بالغ بر ۱۳ هزار بیمار سرپایی به بیمارستان بقیه الله مراجعه کرده اند. همچنین تا الان نزدیک به سه هزار بیمار بستری داشتیم که بخش اعظم آنها بهبود یافتند، بعضی از آن ها به نقاهتگاه مراجعه کردند و حدود ۱۲۰ بیمار هم در بخش بستری حضور دارند.

وضعیت جسمانی بهبودیافتگان کرونا,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت

او با تأکید بر این که ترخیص شدگان باید بیش از پیش، موارد بهداشتی را رعایت کنند، بیان داشت:ما با خیلی از بیمارانی که مرخص شدند و قرنطینه (Quarantine) آن ها به اتمام رسید، تماس گرفتیم و متوجه شدیم به بهبودی کامل رسیده اند، بیمارانی که ترخیص میشوند ، تصور نکنند که بهبودی کامل حاصل شده ، از این جهت نباید هرگز قرنطینه را حذف کنند.

مدیر بیمارستان بقیه الله در مورد آمار درگذشتگان این بیمارستان گفت:متأسفانه تعداد فوتی ها از ابتدای شیوع کرونا تا به الان حدود ۲۰۷ نفر بوده است. تعداد مراجعان ما نسبت به اواخر اسفند ماه و ابتدای سال تقلیل چشم گیری داشته است، ولی هم چنان که از طرف دکتر زالی هم به آن اشاره شده، اگر رعایت موزاین بهداشتی صورت نگیرد، این آمارها به سمت صعودی حرکت خواهد کرد.

دلاوری در مورد مراجعه روزانه افراد مشکوک به کرونا ویروس در تهران به بیمارستان بقیه الله ذکر کرد:آمار روزانه ما تقریباً از ۸۰ تا ۱۲۰ نفر متغیر است اما در روزهای آخر اسفند و اوایل سال ۹۹ تقریبا روزانه تعداد ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر مراجعه کننده داشتیم.

مدیر کل بیمارستان بقیه الله تأکید کرد:قطعاً آمار کل مبتلایان در فرماندهی ستاد ملی مقابله با کرونا بهتر از ما رصد و پیگیری می شود، ما هم تحت امر فرماندهی ستاد ملی مقابله با کرونا و نیروهای ستاد مسلح، پیگیری های خود را انجام خواهیم داد. در صورتیکه مردم می خواهند، نگرانی هایشان مرتفع شود باید توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و شعار در خانه ماندن را جدی بگیرند.

او نیز در مورد روزه گرفتن با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفت:در خصوص روزه داری باید از متخصصان و مراجع این امر سؤال کرد، اما طبق نظری که دکتر مرندی خدمت مراجع و وزیر بهداشت ارسال کردند، باید منتظر بمانیم تا نظر مراجع اعلام شود. این مسئله دو نکته دارد؛ بر اساس نظر پزشکانی که اکنون مشغول به کار هستند؛ روزه گرفتن برای افرادی که شرایط روزه گرفتن را دارند و بری از هر گونه محدودیت هستند؛ مانعی ندارد، ولیک برای بیماران کرونایی یکسری توصیه هایی شده که در روزهای آتی از طریق مراجع اعلام خواهد شد.

وضعیت جسمانی بهبودیافتگان کرونا,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت

نظر شما