شناسهٔ خبر: 39446921 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مهاجران تازه‌وارد در کانادا با شیوع کووید-19 دچار سردرگمی شده‌اند/ پناهندگان و مهاجران با مشکلات مالی و زبانی رو‌به‌رو هستند

شیوع کووید-19 در سراسر جهان باعث بروز مشکلاتی برای مهاجران و پناهجویان شده است. مهاجرانی که تازه به کانادا رفته‌اند با مشکلات مالی و زبانی روبه‌رو هستند و به خاطر قانون قرنطینه نمی‌توانند کاری پیدا کرده و کسب درآمد کنند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- قانون فاصله‌گذاری اجتماعی زندگی همه ساکنان استان بریتیش کلمبیای کانادا را تحت تاثیر قرار داده و مانعی بزرگ بر سر راه تازه‌واردانی که به این استان آمده‌اند گذاشته است. این افراد در پیدا کردن خانه، برقراری ارتباط و یافتن شغل دچار مشکلاتی شده‌اند.

 

اعتمادآنلاین به نقل از «cbc.ca» گزارش می‌دهد که شیوع کووید-19 باعث ایجاد مشکلاتی برای مهاجران و پناهجویان سراسر دنیا شده است. سازمان‌های مردم‌نهاد در این دوران سعی دارند که با حمایت‌های روانی و رفع مشکلات زبانی به این مهاجران کمک کنند.

 

شایان زارع آناقزی، 32ساله، به همراه همسرش، در 19 فوریه امسال و درست پیش از آغاز محدودیت‌های پروازی و اعمال قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی به ونکوور رسیده‌اند. این 2 تلاش کردند تا کاری پیدا کنند و درباره کلاس‌های یادگیری زبان نیز اطلاعاتی به دست آوردند؛ اما اکنون به دلیل محدودیت‌هایی که از سوی دولت تعیین شده دوران سختی را می‌گذرانند.

 

شایان زارعیان

 

شایان می‌گوید، این روزها قانون حکم کرده که همه در خانه بمانند، اما چطور کسب درآمد کنیم؟ بازگشت به وطن نیز در این شرایط امکان‌پذیر نیست.

 

او می‌گوید که طی این مدت از پس‌اندازشان استفاده می‌کنند؛ اما اوضاع برای خانواده‌های دیگری که باید اجاره‌ بپردازند و مواد غذایی تهیه کنند بسیار سخت‌تر است. او امیدوار است که اقدامات بیشتری برای تازه‌واردهایی که نمی‌توانند از بیمه درمانی استفاده کنند صورت گیرد، زیرا این افراد سال پیش در کانادا کار نمی‌کردند و سابقه بیمه ندارند.

 

به گفته شایان، از آنجا که همه جا تعطیل است، نمی‌توان حساب بانکی باز کرد، ویزاکارت گرفت و کارهای بانکی دیگری انجام داد و به همین دلیل انجام هر کاری برای ما سخت شده است؛ همچنین آنها برای ارتباط با خدماتی که به کلاس‌های یادگیری زبان انگلیسی مربوط می‌شود دچار مشکل شده‌اند.

 

مهاجران و پناهجویانی که تازه به کانادا رفته‌اند برای یادگیری زبان انگلیسی با چالش‌هایی روبه‌رو شده و تمام ارتباطات اجتماعی‌شان را در وطن خود جا گذاشته‌اند. ژان مک‌ری (Jean McRae)، رئیس خیریه‌ کوچک بین‌فرهنگی گریتر ویکتوریا (Greater Victoria) که به مهاجران خدمات ارائه می‌دهد، می‌گوید: «این افراد در دوران تنهایی در قرنطینه از لحاظ روانی آسیب‌پذیرند.»

 

جای خالی ارتباط و درآمد

 

مهاجرت

 

مک‌ری به خبرنگار آل پوینتز (All Points) می‌گوید: «آنها از کسانی که می‌شناختند و با آنان بزرگ شده‌اند بسیار دورند و مهم‌تر از همه اینکه این افراد فرصتی برای ملاقات با آدم‌های تازه و برقراری ارتباطات جدید ندارند.»

 

اوتوضیح می‌دهد که موسسه آنها ارزیابی تلفنی را در دستور کار قرار داده تا دریابند چه خدمات روانشناسی‌ای در طی شیوع ویروس کرونا برای آنها مناسب است.

 

اما مهاجران و پناهندگانی که اغلب به کارهای خدماتی می‌پردازند از تاثیر شدید این تعطیلی موقت یا حتی همیشگی در عذاب‌اند. هزاران شغل در بریتیش کلمبیا وجود دارد که فعالیت‌شان از طرف دولت متوقف شده است.

 

مک‌ری خاطرنشان می‌کند، در طرح عکس‌العمل فوری دولت کانادا کسانی واجد شرایط هستند که در سال پیش حداقل پنج هزار دلار درآمد داشته باشند و این مساله برای کسانی که درآمد پایینی دارند مشکل به وجود آورده است.

 

خدمات زبانشناسی برای تازه‌واردها

 

کلاس مجازی

 

رئیس موسسه خدماتی مسکن می‌گوید بیشتر مهاجران و پناهجویانی که از سال 2016 به ویکتوریا آمده‌اند عرب‌زبان هستند. او از اقدامات اخیر مقامات بریتیش کلمبیا برای ارائه اطلاعات مرتبط به کووید-19 تقدیر کرد. این اطلاعات به هشت زبان غیرانگلیسی که عربی هم جزو آن است ترجمه شده؛ اما این موسسه هنوز برای رفع موانع زبانشناسی مهاجران تلاش می‌کند.

 

یکی از خدماتی که موسسه بین‌المللی ارتباطات (ICA) ارائه کرده آموزش زبان انگلیسی است که به صورت آنلاین پیش می‌رود، اما برگزاری کلاس به صورت فیزیکی متوقف شده است.

 

مک‌ری در پایان می‌گوید،‌ بعضی از مراجعان این موسسه سواد کامپیوتری کافی ندارند تا بتوانند در کلاس‌های مجازی شرکت کنند. آموزگاران ICA در تلاش‌اند تا راه‌هایی برای آموزش زبان انگلیسی پیدا کنند که برای هر فردی مناسب باشد و دیگر هیچ‌کسی از کلاس‌ها جا نماند. این موسسه می‌خواهد سیستمی راه‌ بیندازد که پیامک‌های کارکنان را به زبان مبداء مراجعان ترجمه کند و برای آنان بفرستند.

 

نظر شما