شناسهٔ خبر: 39436644 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

تحقیقات و پژوهش های پزشکی

با این ماسک‌ها اکسیژن بیشتری دریافت می‌کنید

مهندسان دانشگاه استنفورد تغییراتی بر روی ماسک تنفسی N۹۵ اعمال کرده اند و اینک با طراحی دوباره آن ها افراد میتوانند زمان استفاده از این ماسک ها اکسیژن بیشتری دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این ماسک به کادر پزشکی کمک می کند تا اکسیژن بیشتری تنفس کنند و از عارضه های جانبی کمبود اکسیژن هم جلوگیری می شود. استفاده از ماسک های تنفسی در زمان شیوع بیماری کووید- ۱۹ به بحث داغی در سرتاسر دنیا تبدیل شده بودند.

اکنون مهندسان دانشگاه استنفورد ایالات متحده راهی برای بهبود برترین نسخه ماسک موجود پیدا کرده اند و در مطالعه اخیرشان این ماسک ها را بگونه ای مجدد طراحی کرده اند که کاربران زمان استفاده از آن میتوانند راحت تر تنفس کنند، چراکه با ماسک ها کاربران میتوانند اکسیژن بیشتری دریافت نمایند و این در حالیست که موقع استفاده از ماسک های N۹۵ معمولی تنفس کمی مشکل است، چون اکسیژن را نمی توان راحت دریافت کرد.

" جان ژو"( John Xu) از دانشگاه استنفورد و مهندس مکانیک علاوه بر کار این روزهای خود که مطالعه برای بررسی ساختن سلول های سوخت برای وسایل نقلیه نسل آینده است و اینکه چطور فرآیندهای الکتروشیمیایی میتوانند در هنگام شیوع ویروس کرونا (corona) مؤثر باشند، موفق به طراحی مجدد این ماسک ها شده است.

استفاده از ماسک های N۹۵ فعلی با توجه به اینکه اندکی تنفس را برای فرد سخت تر می کند، باعث علائمی مثل سرگیجه و سردرد می شود. اگر افراد به بازه زمانی طولانی هم از این ماسک ها استفاده کنند، ریه های آنها امکان دارد آسیب ببیند. استفاده از این ماسک ها برای بیماران مبتلا به بیماری های تنفسی می تواند خطرناک باشد؛ بدین ترتیب هدف آن ها طراحی مجدد این ماسک ها بگونه ای بود که تنفس در آن برای افراد راحت تر باشد و اکسیژن بیشتری دریافت کنند. هدف آن ها ایجاد ماسکی بود که از فرآیندهای الکتروشیمیایی برای غنی سازی اکسیژن موجود در هوای محیط استفاده می کند.

نظر شما