شناسهٔ خبر: 39391052 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عهد شکنی سعودی ها در آتش بس؛

ادامه حملات موشکي سعودي ها عليه يمن

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- علی رغم آتش بس اعلام شده‏، حملات موشکی ائتلاف متجاوزان سعودی علیه مردم یمن همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی العالم‏، علی رغم آتش بس اعلام شده‏، حملات موشکی ائتلاف سعودی علیه یمن همچنان ادامه دارد.
یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های ارتش یمن اعلام کرد: جنگنده‌های سعودی دیروز (دوشنبه) یازده بار به این کشور حمله کردند که 9 حمله علیه منطقه صرواح و دو حمله علیه منطقه ناطح در استان البیضاء صورت گرفت.
یحیی سریع تاکید کرد: متجاوزان سعودی با واکنش متقابل نیرو‌های مسلح یمن مواجه خواهند شد و این نیرو‌ها در برابر این عملیات دست بسته نخواهند نشست.
نیرو‌های مشترک یمن همچنین با حملات ارتش عربستان و مزدوران آن‌ها در جبهه نجران در جنوب عربستان مقابله کردند.
به گزارش خبرنگار العالم از یمن‏، از زمان اعلام آتش بس توسط ائتلاف متجاوزان سعودی، نه تنها در واقعیت چیزی تغییر نکرده است، بلکه حملات هواپیما‌های نیرو‌های متجاوز علیه مناطقی در یمن از جمله برخی تاسیسات غیر نظامی با هدف حمایت و پشتیبانی از پیشروی عناصر سعودی و مزدوران آن‌ها در برخی مناطق یمن افزایش یافته است.
ارتش یمن در بیانیه‌هایی اعلام کرده است از زمان اعلام آتش بس، با پیشروی‌ها و عملیات نفوذی در مناطقی در نجران، جوفاء، صرواح، مارب، البیضاء و تعز مقابله کرده است.
عبدالله الجفری کارشناس نظامی یمن در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ما به هیچ عنوان به آتش بس اعلام شده اعتماد نداریم، زیرا این آتش بس فقط با هدف استراحت دادن به دشمن متجاوز و سر و سامان دادن به صفوف متجاوزان برای انجام حملات جدید است.
خبرنگار العالم افزود: عربستان با نقض آتش بس همچنین اقدام به تشدید تنش و عملیات نظامی در جبهه‌های مرزی و همچنین حمله به استان الحدیده و همچنین حملات توپخانه‌ای و آتشباری به برخی مناطق یمنی کرده است و این عملیات موید شک و تردید‌های یمنی‌ها از جدی نبودن آتش بس اعلام شده است و اینکه آتش بس مذکور‏ فقط یک مانور سیاسی و نظامی است.
فهمی الیوسفی معاون وزیر اطلاع رسانی یمن در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: سعودی ها عادت دارد از چنین ابتکار‌ها و اقداماتی برای تحقق چیزی‌هایی استفاده کند که از طرق نظامی قادر به انجام آن نیست.
خبرنگار العالم درادامه گفت: برخی طرف‌های یمنی کشور‌های متجاوز را متهم کرده اند که با اعلام این آتش بس ضعیف و شکننده در صدد فریب جامعه جهانی است و امیدوارند جامعه جهانی اقدامی جدی در این زمینه انجام دهد.
این طرف‌ها معتقدند تنها راه برقراری آرامش و امنیت در یمن، تصویب قطعنامه قاطعی در شورای امنیت در جهت متوقف کردن جنگ و محاصره یمن است. این طرف‌ها تاکید می‌کنند تشدید تنش توسط ائتلاف سعودی پیامد‌های بزرگی خواهد داشت و جامعه جهانی باید به مسوولیت‌های خود در این زمینه عمل کند.

نظر شما