شناسهٔ خبر: 39369593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کارشناسان عراقی: آمریکا برای حضور ده ساله در عراق برنامه دارد

صاحب‌خبر -

شفقنا- تعدادى از کارشناسان عراقى در گفت‌و‌گو با پایگاه خبرى المعلومه در خصوص نقشه‌های ایالات متحده آمریکا برای ابقای نظامیان خود در خاک عراق هشدار دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ «صفاء الاعسم» تحلیلگر مسائل نظامی و سیاسى، گفت که آمریکا براى نگهداشتن نیروهایش در خاک عراق، آن هم به مدت بیشتر از ده سال، برنامه ریزى کرده است.

وى در این مصاحبه از تحرکات جدید نیروهاى آمریکایى در چهار پایگاه نظامی در خاک عراق، خبر داد. همچنین گفت که نیروهاى نظامى آمریکایى در حال احداث دو پایگاه نظامی جدید در این کشور هستند.

این تحلیلگر نظامی افزود: اینکه نیروهاى آمریکایى از برخی پایگاه‌های نظامی خود در عراق خارج شدند، درست است ولى آمریکا به جاى آن نیروهایش را در پایگاه‌های نظامی اصلی خود در خاک این کشور مستقر کرده است.

او با اشاره به اینکه این اقدام آمریکایى‌ها به معناى خروج آنان از عراق نیست گفت که آمریکا کنترل کامل حریم هوایی عراق در اختیار دارد.

این کارشناس عراقى با تأکید بر آنکه نیروهاى آمریکا شش پایگاه نظامى خود در عراق را ترک نخواهند کرد، در پایان گفت که نه تنها دولت کنونى بلکه دولت آتى عراق نیز، قادر به اخراج عناصر آمریکایى از این کشور نخواهد بود.

در همین ارتباط نیز «کریم الخیکانی» تحلیلگر سیاسی عراق گفت تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکایى از خاک عراق در پارلمان این کشور، باعث خروج آنان نشد، بلکه آمریکا درصدد است که نیروهاى جدیدى را به صورت مشروع وارد عراق کند.

کریم الخیکانى افزود که حضور نیروهاى آمریکایى در عراق با سفر «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق به الأنبار و برگزاری نشست با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان این کشور مرتبط بوده، به خصوص اینکه کُردها و سُنی‌ها از طرفداران حضور نیروهای آمریکایی در عراق هستند.

وى در پایان هشدار داد که نصب سامانه پاتریوت و توسعه فرودگاه نظامی توسط نیروهاى آمریکایى در پایگاه عین الأسد، آن را به نقطه‌ای برای اجرای حملات و عملیات‌های جنایتکارانه جدید آنان تبدیل خواهد کرد و جنگ آتى با عملیات‌های جنایتکارانه علیه الحشد الشعبى در مناطق شمالى و غربى، با هدف اعلام موجودیت اقلیم سُنی‌، آغاز خواهد شد.

این خبر را در المعلومه ببینید

نظر شما