شناسهٔ خبر: 393557 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

ارتش صهيونيستي براي حمله زميني آماده مي شود؛

حماس: اسرائيل بهاي سختي خواهد پرداخت

صاحب‌خبر -

در حملات روزگذشته رژيم صهيونيستي به نوار غزه دست‌کم 14 فلسطيني از جمله يکي از فرماندهان ميداني حماس به شهادت رسيدند. در پي بالا گرفتن اين حملات اتحاديه عرب خواهان نشست فوق‌العاده شوراي امنيت شده است.
به گزارش سايت شبکه فلسطين اليوم، اشرف القدره، سخنگوي وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد که 14 فلسطيني در حمله جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به مناطقي در غزه به شهادت رسيده و بيش از 80 تن نيز زخمي شده‌اند.
بنا به گفته منابع محلي در اين حملات يک خودروي شخصي در مرکز غزه به وسيله جنگنده‌هاي صهيونيستي هدف قرار گرفت که در آن 5 تن از جمله يکي از فرماندهان حماس به شهادت رسيدند. در حملات ديگري نيز 6 منزل مسکوني در مناطق مختلف غزه هدف قرار گرفتند و به کلي ويران شدند که در آن تعدادي از ساکنان اين خانه‌ها کشته و زخمي شدند.اين مقام وزارت بهداشت حماس همچنين تاکيد کرد که در حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه بيش از 80 تن نيز زخمي شده‌اند.
اتحاديه عرب نيز به دنبال بالا گرفتن حملات خصمانه جنگنده‌هاي اسرائيلي و نيز آمادگي اين رژيم براي آغاز حمله زميني به غزه، خواهان برگزاري نشست فوق العاده شوراي امنيت شده است.
در همين حال سامي ابوزهري، سخنگوي دولت حماس تاکيد کرد که گروه‌هاي مقاومت هنوز تمام توان خود را به عرصه نبرد نياورده‌اند و اسرائيل بهاي کار خود را سنگين خواهد پرداخت.وي گفت: هماهنگي بي‌سابقه‌اي ميان گروه‌هاي فلسطيني براي رويارويي با رژيم صهيونيستي وجود دارد و ما اميدواريم که صهيونيست‌ها اشتباه حمله زميني به غزه را مرتکب شوند تا فرصت ربودن سربازان برايمان فراهم شود.ابوزهري همچنين سکوت محافل عربي و بين المللي در قبال جنايات صهيونيست‌ها را محکوم کرد.
از سوي ديگر، شبکه دو تلويزيون رژيم صهيونيستي به نقل از يک منبع اسرائيلي گزارش داد: ميانجيگري مصر براي دست يابي به توافق ميان تل آويو و حماس به موفقيت نينجاميد.
اين در حالي است که به گفته سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي، اين رژيم نيروهاي ارتش خود را براي حمله زميني به نوار غزه آماده مي کند.خبرگزاري فرانسه روزگذشته از شهر غزه گزارش داد که موتي آلموز سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي اعلام کرد که تمام گزينه ها براي حمله به نوار غزه روي ميز است.وي گفت که از سوي مقامات سياسي دستور دارند که حماس را به شدت مورد حمله قرار دهند.بامداد ديروز نيز نيروي دريايي و هوايي صهيونيستي حملاتي متعددي را به غزه صورت داد. اما در پاسخ به حملات رژيم صهيونيستي به نواره غزه گردان‌هاي قدس»، شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي، عمليات «بنيان مرصوص» را عليه رژيم صهيونيستي آغاز کرده و شهرهاي اراضي اشغالي را با 60 موشک هدف قرار داد.به گزارش شبکه خبري اسکاي نيوز عربي، شهرهاي اسدود، بئر السبع، عسقلان و نتيفوت هدف حملات سرايا القدس قرار گرفتند.جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي همچنين بر فراز آسمان نوار غزه به پرواز درآمدند و چند موشک نيز از نوار غزه به سمت اراضي اشغالي شليک شد.خبرنگار شبکه الميادين نيز از دو حمله هوايي رژيم صهيونيستي به «بيت لاهيا» و «دير البلح» در نوار غزه خبر داد و اعلام کرد که بر اثر اين حملات سه تن زخمي شدند. شبکه 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي نيز با اعلام اينکه آژيرهاي خطر در اسدود به صدا درآمده است، اعلام کرد که سامانه گنبد آهنين حملات چهار موشک را که به سمت اسدود شليک شده بودند، ناکام گذاشت.شبکه هفت تلويزيون اين رژيم نيز گزارش داد که بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي درصدد انجام رايزني‌هاي امنيتي در تل‌آويو است. در همين حال، موشه يعالون، وزير جنگ رژيم صهيونيستي اعلام کرد: آماده جنگ عليه حماس هستيم و اين درگيري‌ها ظرف چند روز پايان نمي‌يابد.

نظر شما