شناسهٔ خبر: 39343474 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

حجتی:

راهبرد برون رفت از مشکلات بخش کشاورزی توسعه زنجیره‌های تولید است

موج نیوز

شاور رئیس جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی گفت: راهبرد برون رفت از مشکلات بخش کشاورزی، ایجاد و توسعه زنجیره های «به‌تولید» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی مشاور رئیس جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی در مراسم معارفه کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی که با حضور معاون اول رئیس جمهور و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: راهبرد برون رفت از مشکلات بخش کشاورزی، ایجاد و توسعه زنجیره های «به‌تولید» است.

وی افزود: در شش سال اخیر، زنجیره تولید گوشت مرغ توسعه یافت و اقدامات برای ایجاد زنجیره در صنایع لبنی آغاز شد به طوری که برخی از تشکل‌های دامداران برای ایجاد کارخانه فرآوری لبنیات اقدام و تعدادی از شرکت‌های بزرگ لبنی، دامداری‌های بزرگ صنعتی تأسیس کردند.

وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته، زنجیره‌ های تولید توسط تعاونی‌ها و تشکل‌ها ایجاد شده است.

حجتی با قدردانی از حمایت‌ های رهبر معظم انقلاب، دولت و تلاش همکاران و همه فعالان بخش کشاورزی در دوران تصدی مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: در بخش کشاورزی، ظرفیت‌های بی شماری وجود دارد که برخی آنها در این دولت شناسایی شد و لازم است برای به فعلیت درآوردن این ظرفیت‌ها با بهره گیری از یافته‌های علمی اهتمام شود.

وی یادآور شد: میزان تولید محصولات شیلاتی در ابتدای انقلاب حدود ۳۰ هزار تن بود که با رشد ۴۰ برابری این میزان در حال حاضر به ۱.۳ میلیون تن رسیده و حجم زیادی از این افزایش تولید حاصل توسعه آبزی پروری بوده است.

حجتی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم سرمایه گذاری‌های بی سابقه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی انجام شده است.

نظر شما