سیدحمایت میرزاده ضمن اظهار امیدواری از اینکه با تلاش کادر درمان و رعایت مردم، امید داریم هرچه سریعتر ویروس کرونا در کشور ریشه کن شود، اظهار کرد: رد کردن بحران کرونا در کشور، حوزه آموزش، اولویت اصلی و اساسی کشور است؛ همانطور که امروز حوزه بهداشت و درمان اولویت اصلی کشور قرار دارد.
عمر تحصیلی دانش آموز قابل جبران نیست
نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ حوزهای امروز به اندازه حوزه آموزش از مسئله شیوع بیماری کرونا آسیب ندیده است، افزود: آسیبهای وارده به سایر حوزهها حتی حوزه اقتصادی قابل جبران است ولی عمر دانش آموزانی که از آموزش عقب افتادهاند، جبران پذیر نیست.
میرزاده با اشاره به افت آموزشی ایجاد شده برای دانش آموز و دانشجو، اضافه کرد: این عقب ماندگی از آموزش نه با پول قابل جبران بوده نه با هر چیز دیگری.
عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان از د انشجویان مهمتر است
وی با بیان اینکه در حوزه آموزش نیز آموزش و پرورش مهمتر از آموزش عالی است، یادآور شد: در حوزه آموزش عالی دانشجو باید به دنبال تحصیل باشد و او میتواند با جستوجو به صورت غیر حضوری مطالب و عقب ماندگیهای خود را جبران کند اما شرایط برای دانش آموز متفاوت است.
این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه هیچ راهکاری جبران حضور فیزیکی دانش آموز در کلاس درس را ندارد، افزود: با وجود تمامی اقدامات صورت گرفته برای تحصیل از راه دور به دانش آموزان در شبکه آموزش و شکبههای اجتماعی اما حضور در کلاس وجه دیگری دارد که قابل مقایسه با آموزش از راه دور نیست؛ در حوزه آموزش و پرورش نیز مهمترین مقطعی که باید به آن توجه شود، مقطع ابتدایی است.
مصوبه افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان دولت، رتبه بندی فرهنگیان را هم ذبح کرد
وی، نخستین گام برای توجه به آموزش و پرورش را توجه و حمایت از معلمان دانست و افزود: متأسفانه اخیرا شاهد اعمال افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان دولت به استثنای معلمان زحمتکش بودیم که با این مصوبه عملا قانون رتبه بندی معلمان نیز ذبح شد و این مسئله نارضایتی شدید معلمان را به دنبال داشته است.
رفتار دولت نشان میدهد، معلمان در اولویت نیستند
میرزاده با بیان اینکه رفتار دولت در افزایش حقوق کارکنان دولتی بیانگر این است که معلمان در اولویت قرار ندارند، گفت: چنانچه معلم پس از رد کردن دوران کرونا با چنین شرایطی در کلاس درس حاضر شود، انگیزه ایجاد امید در میان دانش آموزان را نخواهد داشت و حتی نمیتواند عقب ماندگی تحصیلی دانش آموز را جبران کند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: حتی در موضوع افزایش حقوق بازنشستگان کارکنان لشکری و کشوری نیز معلمان بازنشسته دیده نشدهاند و این موضوع هم به کاهش انگیزه در میان کادر آموزشی فعال دامن زده است لذا این بی توجهیها باید با قید فوریت پیش از بازگشایی مدارس جبران و تبعیضها برچیده و حمایت ویژهای از معلمان صورت گیرد.
سیدحمایت میرزاده ضمن اظهار امیدواری از اینکه با تلاش کادر درمان و رعایت مردم، امید داریم هرچه سریعتر ویروس کرونا در کشور ریشه کن شود، اظهار کرد: رد کردن بحران کرونا در کشور، حوزه آموزش، اولویت اصلی و اساسی کشور است؛ همانطور که امروز حوزه بهداشت و درمان اولویت اصلی کشور قرار دارد.
عمر تحصیلی دانش آموز قابل جبران نیست
نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ حوزهای امروز به اندازه حوزه آموزش از مسئله شیوع بیماری کرونا آسیب ندیده است، افزود: آسیبهای وارده به سایر حوزهها حتی حوزه اقتصادی قابل جبران است ولی عمر دانش آموزانی که از آموزش عقب افتادهاند، جبران پذیر نیست.
میرزاده با اشاره به افت آموزشی ایجاد شده برای دانش آموز و دانشجو، اضافه کرد: این عقب ماندگی از آموزش نه با پول قابل جبران بوده نه با هر چیز دیگری.
عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان از د انشجویان مهمتر است
وی با بیان اینکه در حوزه آموزش نیز آموزش و پرورش مهمتر از آموزش عالی است، یادآور شد: در حوزه آموزش عالی دانشجو باید به دنبال تحصیل باشد و او میتواند با جستوجو به صورت غیر حضوری مطالب و عقب ماندگیهای خود را جبران کند اما شرایط برای دانش آموز متفاوت است.
این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه هیچ راهکاری جبران حضور فیزیکی دانش آموز در کلاس درس را ندارد، افزود: با وجود تمامی اقدامات صورت گرفته برای تحصیل از راه دور به دانش آموزان در شبکه آموزش و شکبههای اجتماعی اما حضور در کلاس وجه دیگری دارد که قابل مقایسه با آموزش از راه دور نیست؛ در حوزه آموزش و پرورش نیز مهمترین مقطعی که باید به آن توجه شود، مقطع ابتدایی است.
مصوبه افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان دولت، رتبه بندی فرهنگیان را هم ذبح کرد
وی، نخستین گام برای توجه به آموزش و پرورش را توجه و حمایت از معلمان دانست و افزود: متأسفانه اخیرا شاهد اعمال افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان دولت به استثنای معلمان زحمتکش بودیم که با این مصوبه عملا قانون رتبه بندی معلمان نیز ذبح شد و این مسئله نارضایتی شدید معلمان را به دنبال داشته است.
رفتار دولت نشان میدهد، معلمان در اولویت نیستند
میرزاده با بیان اینکه رفتار دولت در افزایش حقوق کارکنان دولتی بیانگر این است که معلمان در اولویت قرار ندارند، گفت: چنانچه معلم پس از رد کردن دوران کرونا با چنین شرایطی در کلاس درس حاضر شود، انگیزه ایجاد امید در میان دانش آموزان را نخواهد داشت و حتی نمیتواند عقب ماندگی تحصیلی دانش آموز را جبران کند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: حتی در موضوع افزایش حقوق بازنشستگان کارکنان لشکری و کشوری نیز معلمان بازنشسته دیده نشدهاند و این موضوع هم به کاهش انگیزه در میان کادر آموزشی فعال دامن زده است لذا این بی توجهیها باید با قید فوریت پیش از بازگشایی مدارس جبران و تبعیضها برچیده و حمایت ویژهای از معلمان صورت گیرد.
∎
نظر شما