شناسهٔ خبر: 39303468 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امید آژانس بین‌المللی انرژی به برقراری ثبات در بازار نفت

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا - رئیس آژانس بین‌المللی انژی ابراز امیدواری کرد که نشست گروه G20 باعث ثبات بازارهای نفت شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، فاتح بیرول روز جمعه (22 فروردین‌ماه) در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که نشست امروز وزیران انرژی گروه G20 از طریق وبینار سبب ثبات بازارهای جهانی نفت شود، زیرا قیمت نفت در اثر بحران ویروس کرونا بسیار افت کرده و سبب آسیب‌دیدن کشورهای تولیدکننده نفت شده است.
وی گفت: به دنبال استقبال برخی کشورهای تولیدکننده نفت برای کاهش تولید که در نخستین ساعات روز جمعه (22 فروردین‌ماه) اعلام شد، من مشتاقانه منتظر نتایج نشست امروز فوق العاده وزیران نفت و انرژی G20 هستم.
وی افزود: امیدوارم که این موضوع به بازگرداندن بخشی از ثبات‌ مورد نیاز بازارهای نفت کمک کند.
قیمت نفت در پایان معاملات روز پنجشنبه (21 فروردین‌ماه) بازار نفت به دلیل شک و تردید موجود درباره توافق کاهش عرضه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، با هدف جبران سقوط تقاضای جهانی سوخت ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا نوسان زیادی داشت.
بازارهای جهانی نفت خام روز جمعه به دلیل تعطیلات عید پاک تعطیل بود.
اوپک، روسیه و دیگر متحدانش روز پنجشنبه (21 فروردین‌ماه) برای مجموع کاهش تولید روزانه 10 میلیون بشکه‌ای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از یکم ماه مه سال 2020 میلادی برای یک بازه زمانی اولیه به‌مدت دو ماه که پایان این بازه 30 ژوئن امسال خواهد بود، سپس برای کاهش عرضه روزانه 8 میلیون بشکه در یک بازه زمانی 6 ماهه از یکم ژوئیه تا 31 دسامبر سال 2020 و سرانجام کاهش عرضه روزانه 6 میلیون بشکه در بازه زمانی سوم از یکم ژانویه 2021 تا 30 آوریل 2022 به‌مدت 16 ماه، توافق کردند.
نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی G20 از طریق وبینار که قرار است دن برولیت، وزیر انرژی آمریکا هم در آن شرکت کند، امروز ساعت 17 و 30 به وقت تهران آغاز شده است.

نظر شما