شناسهٔ خبر: 39294602 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

گزارش «رسالت» از آخرین تغییرات در باشگاه پرسپولیس

وضعیت قرمز در ارتش سرخ

نفیسه امامی

شاید استعفای یک‌باره محمدحسن‌انصاریفرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را بتوان از آخرین اخبار غیرمنتظره فوتبالی در سال 98 بدانیم. تیمی که قبل از تعطیلی بازی‌های لیگ بر نوار پیروزی درحرکت بود و بسیاری آن را با توجه به اختلاف10 امتیازی با تیم دوم جدول، قهرمان لیگ می‌دانند، اکنون با چالش استعفای مدیرعامل خود مواجه می‌شود.

صاحب‌خبر -
‌|نفيسه امامی‌|
شاید استعفای یک‌باره محمدحسن ‌انصاریفرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را بتوان از آخرین اخبار غیرمنتظره فوتبالی در سال ۹۸ بدانیم. تیمی که قبل از تعطیلی بازی‌های لیگ بر نوار پیروزی درحرکت بود و بسیاری آن را با توجه به اختلاف۱۰ امتیازی با تیم دوم جدول، قهرمان لیگ می‌دانند، اکنون با چالش استعفای مدیرعامل خود مواجه می‌شود. 
ظاهرا ماجرای استعفای انصاریفرد در پی رأی هیئت‌مدیره‌با برکناری حسین قدوسی مدیر روابط عمومی باشگاه و مشاور مدیرعامل کلید خورد، هر چند که قبل از آن انصاریفرد رفتار وزیر ورزش و جوانان را در قبال خود که هنوز بعد از گذشت چند ماه حکم او برای حضور در هیئت‌مدیره باشگاه امضا نشده بود را به‌نوعی بی‌اعتمادی قلمداد کرده بود و این  مسئله به چالشی میان مدیرعامل پرسپولیس و سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان تبدیل شده بود. 
انصاریفرد بعد از کنار گذاشته شدن مشاورش که به گفته او با دخالت وزیر انجام گرفت، تصمیم به استعفا می‌گیرد. 
به دنبال اظهارنظر وی درباره دخالت وزیر در برکناری مشاورش، روابط عمومی وزارت خانه نیز این گفته انصاریفرد را تکذیب کرده و اعلام می‌کند که وزیر ورزش و جوانان هیچ دخالتی در عزل و نصب مدیر روابط عمومی پرسپولیس ندارد و این اقدامات در اختیارات هیئت‌مدیره و مدیرعامل باشگاه است. 
حال با وجود اختلاف‌نظرهای پیش‌آمده و استعفای مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، آن‌چه که اکنون برای هواداران و دوستداران بی‌شمار پرسپولیس مطرح است، دور بودن تیم از این حواشی و حرکت بر مدار پیروزی است که قبل از این چالش، در حال طی آن بود. 
شیث رضایی بازیکن و کاپیتان سابق تیم پرسپولیس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره خبر استعفای مدیرعامل این باشگاه گفت: آن‌چه که برای من و هواداران پرسپولیس بسیار مبهم شده، این مسئله است که چرا شخصی که با دستور مستقیم وزیر به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب می‌شود و نتایج خوبی را در لیگ کسب می‌کند، به دلیل وجود مشکلاتی که برای او به وجود می‌آورند مجبور به استعفا می‌شود.
وی افزود: در رسانه‌ها مطرح شده آقای انصاریفرد به دلیل برکناری آقای قدوسی مدیر روابط عمومی باشگاه استعفا داده، درحالی‌که من با مدیر روابط عمومی باشگاه از نزدیک ارتباط دارم و وی را فردی باشرف و پاک می‌دانم و دلیلی برای برکناری آقای قدوسی نمی‌بینم. 
رضایی ادامه داد: از زمانی که خبر استعفای آقای انصاریفرد مطرح شد با بازیکنان و عوامل مختلف باشگاه در ارتباط بودم و هیچ گمانه‌زنی دقیقی درباره دلیل این استعفا مطرح نشده که دال بر اثبات واقعیت قضیه باشد. آقای وزیر در این مورد باید پاسخگو باشد که چرا چنین مسائلی در باشگاه به وجود آمده است. 
وی درباره احتمال این‌که استعفای انصاریفرد می‌تواند بر روند مثبت کسب نتایج تیم تأثیر بگذارد، گفت: هر اتفاقی می‌تواند در روند رو به رشد تیم‌ها اثرگذار باشد، اما تیمی می‌تواند با مشکلات خانوادگی خود کنار بیاید که کادر فنی و سرپرستی قوی را در کنار خود داشته باشد و حاشیه‌ها را مدیریت کند. بنابراین تیم پرسپولیس هم امکان دارد از چنین اتفاقی آسیب ببیند، همان‌طور که باشگاه استقلال با رفتن استراماچونی دچار مشکل‌شد. 
بازیکن سابق پرسپولیس اظهار امیدواری کرد: پیشکسوتان باشگاه که همواره پشتیبان تیم بودند در این مرحله نیز حمایت همه‌جانبه را از بازیکنان و باشگاه داشته باشند و آقای انصاریفرد استعفای خود را پس بگیرد و به تیم باز گردد که در این صورت روال قبل در تیم ادامه پیدا می‌کند، اما در غیر این صورت باید منتظر ماند و دید که چه کسی جایگزین مدیرعامل می‌شود. 
رضایی درباره مشکلات امروز فوتبال کشور که منجر به تصمیمات اشتباه و اتفاقات غیرمنتظره شده است، گفت: نداشتن ساختار قوی و عدم حضور افراد لایق در سطح مدیریت ورزش و فوتبال مشکلات فعلی را ایجاد کرده است. فردی که مدیریت هر ارگان یا سازمانی را به عهده می‌گیرد، باید دارای دو فاکتور تجربه و تخصص باشد، در غیر این صورت نمی‌تواند در مدیریت خود موفق باشد. 
بازیکن سابقه تیم پرسپولیس بیان کرد: من بازیکن فوتبال بودم و در این رشته تخصص و تجربه دارم‌و اگر وارد رشته ورزشی اسکواش شوم نمی‌توانم در مدیریت آن موفق باشم. متأسفانه اکنون نیز مدیران ورزشی کشور ما تخصص‌های ورزشی ندارند و به همین علت وضعیت فوتبال و ورزش کشور ما دچار مشکل شده است.

نظر شما