شناسهٔ خبر: 39277285 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

گذرگاه‌های مرزی میان چین و روسیه بسته شد

سفارت چین در روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که این سفارتخانه مطلع شده تمامی گذرگاه‌های مرزی میان چین و روسیه در برابر عبور و مرور افراد بسته شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

سفارت چین در روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که این سفارتخانه مطلع شده تمامی گذرگاه‌های مرزی میان چین و روسیه در برابر عبور و مرور افراد بسته شده است.

اخبار بین الملل- به نوشته گلوبال تایمز، ۴۵ مورد از موارد ابتلا به کرونا روز سه شنبه از خارج وارد چین شدند که از این تعداد، ۵۲ نفر از روسیه به این کشور آمده بودند. بر این اساس، این مسأله سبب ایجاد نگرانی شدید چینی‌ها به سبب افزایش موارد ابتلا از سوی روسیه شده است.

طبق اعلام تلویزیون مرکزی چین، دو هزار و ۴۴۲ نفر از تاریخ ۲۱ مارس تا هفتم آوریل، از روسیه و از بندر «Suifenhe» وارد چین شده اند. همچنین تمامی ۸۴ مورد مبتلا به کرونا که از تجار چینی در روسیه بودند، از مسیری مشابه به کشورشان بازگشته بودند. آن‌ها از مسکو به «ولادی وستوک» پرواز کرده و سپس تا مرز «Suifenhe» اتوبوس گرفته بودند.

طبق اعلام گلوبال تایمز. بر اساس اظهارات شهروندان چینی که در روسیه حضور دارند، بیشتر چینی‌هایی که در روسیه زندگی و کار می‌کنند، در شهر‌های مسکو، ولادی وستوک و «ایرکوستوک» حضور دارند.

بنا بر اظهارات محلی، سیل اخیر بازگشت شهروندان چینی به کشورشان به دلیل بدتر شدن اوضاع همه گیری بیماری کرونا در روسیه است؛ مسأله‌ای که به شدت بر اوضاع کار چینی‌ها در این مناطق تأثیر گذاشته و ممکن است درآمد آن‌ها را از میان ببرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه تا صبح امروز چهارشنبه به عدد ۸۶۷۲ نفر رسیده است که از این تعداد، نزدیک به ۶ هزار نفر در مسکو حضور دارند.

کارشناسان روس می‌گویند اوج این همه گیری در روسیه در ۱۰ تا ۱۴ روز آینده اتفاق خواهد افتاد.

گلوبال تایمز به نقل از یکی از کارشناسان اعلام کرد آزمایش‌های کرونا در روسیه هنوز تکمیل نشده و بسیاری از موارد ابتلا هنوز تشخیص داده نشده و مردم به تعداد کافی از ماسک استفاده نکرده اند؛ همچنانکه برخی از ساکنان محلی به قواعد قرنطینه خانگی عمل نمی‌کنند.

وی در ادامه گفت: البته من به دولت روسیه اطمینان دارم؛ چرا که این کشور دقت لازم به مسأله را داشته و اقداماتی مؤثر را از ابتدا بکار بسته است.

 

نظر شما