شناسهٔ خبر: 39267230 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اقتصاد کلان

جزئیات و زمان اجرای تسهیلات یک میلیون تومانی به یارانه‌بگیران مشخص شد

رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد:طبق مصوبه هیئت دولت ، به همه یارانه بگیران با ضمانت حساب یارانه، یک میلیون تومان تسهیلات داده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیأت دولت ذکر کرد:آئین نامه افزایش حقوق شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران به تصویب هیئت وزیران رسید زیرا باید از ماه فروردین افزایش حقوق اعمال شود.

وی در خصوص مصوبات ستاد اقتصادی دولت، عنوان کرد :افزون بر ۷۵ هزار میلیارد تومانی که برای کسب و کارهای اسیب دیده از کرونا (corona) به تصویب رسیده بود، مقرر شد علاوه بر افردی که در حد ۴ میلیون نفر میتوانند از یک تا دو میلیون تومان به نوعی وام دریافت کنند ، کارت های هدفمندی یارانه ها شارژ می شود و طی دو سال آينده با تنفس چند ماهه از محل یارانه افراد کسر خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود :همچنين مقرر شد تمام کسانی که یارانه دریافت می کنند، سرپرستاران خانوار آنها می توانند از یک میلیون تومان شارژ کارت استفاده کنند. این مصوبه از ماه آينده به دستور رییس جمهور اجرایی خواهد شد.

نوبخت خاطر نشان نمود:بر این مبنا، افردی که یارانه دریافت می کنند، می توانند اگر متقاضی دریافت این وام باشند، بدون مراجعه به بانک ها، در سایت با دریافت این مبلغ موافقت کنند. یارانه این افراد را بانک ها به عنوان ضمانت قبول می کنند و یک میلیون تومان کارت های این افراد با نرخ سود ۱۲ درصد شارژ خواهد شد.

وی در مورد حمایت از کسب و کارهای اسیب دیده نیز، ذکر کرد:تخصیص اعتبارات مربوط به حمایت از کسب و کارهای اسیب دیده نیاز به دستورالعمل داشت. بعد از مصوبه ستاد اقتصادی، بخشی از این دستورالعمل نوشته و امروز و فردا تکمیل خواهد شد. تخصیص این اعتبارات از روزهای آتی شروع خواهد شد.

سایت ثبت نام دریافت وام یارانه با نام ( refahi.ir) فعال شد
وبسایت ثبت نام جهت اخذ وام یک و دو میلیون تومانی فعال شد و متقاضیان میتوانند با مراجعه به این وبسایت مبادرت به ثبت نام کنند.

سرپوش اقتصادی - متقاضیان دریافت تسهیلات یک تا میلیون تومانی میتوانند به همان وبسایت( refahi.ir) مراجعه کنند.

بیش از ۲۳ میلیون خانوار مشمول دریافت سوبسید نقدی میتوانند برای اخذ این وام ثبت نام کنند.

قرار است یارانه نقدی متقاضیان بعنوان ضمانت پذیرفته شود.

نظر شما