شناسهٔ خبر: 39239566 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

ویروس کرونا خطرناک تر از آنفلوآنزا است/ در خانه بمانید

دکتر مینو محرز ذکر کرد:سرعت انتقال کووید۱۹ بسیار بالاست و اصلاً با سرعت انتقال بیماری آنفلوانزا قابل قیاس نیست.

صاحب‌خبر -

دکتر مینو محرز در گفتگو با ایسنا، در مورد شدت بیماری زایی کووید۱۹ نسبت به آنفلوانزا (Influenza)، اذعان کرد:بیماری زایی بیماری کووید۱۹ نسبت به آنفلوانزا بسیار بالاتر است. از طرفی آنفلوانزا واکسن دارد و با تزریق واکسن (vaccine)، جمعیت کمتری به آن مبتلا میشوند ، در حالی که شدت بیماری زایی کرونا فوق العاده بیشتر بوده و حتی از سارس و دیگر ویروس های هم خانواده خودش هم شدت بیماری زایی بیشتری دارد.

او با بیان اینکه سرعت انتقال کووید۱۹ بسیار بالاست و اصلاً با سرعت انتقال آنفلوانزا قابل مقایسه نیست، ادامه داد:البته آنفلوانزا هم میتواند در مواردی شدید بوده و حتی ریه (Lung) را درگیر کند، ولی نه به شدتی که کووید۱۹ ریه را درگیر می کند. بدین ترتیب شدت و سرعت انتقال کرونا (corona) ویروس جدید از آنفلوانزا بسیار بیشتر است.

محرز افزود :در عین حال داده ها نشان می دهد که ظاهرا میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ هم بیش از آنفلوانزا است، ولی هنوز در این رابطه نمی توان دقیق اظهارنظر کرد. البته بنظر می آید میزان مرگ ناشی از این بیماری از دو درصد مرگ و میری که چین اعلام کرده، بیشتر است.

محرز در مورد شرایط کرونا ویروس جدید در کشور هم اعلام‌کرد :ما قبل از این در جلساتمان از دولت خواسته بودیم که محدودیت ها تا پایان فروردین ادامه یابد و ادارات به میزان کم آغاز به کار کنند. البته به نظر می آید که طی چند روز گذشته خیابان ها شلوغ شده اند. هم چنان از مردم می خواهیم که در منزل بمانند.

محرز تأکید کرد:در صورتیکه این محدودیت ها تا آخر فروردین ماه در تهران ادامه یابند و مردم هم رعایت کنند، بسیار کمک کننده خواهد بود. اکنون طبق گزارشی که از بیمارستان ها داریم، تعداد مراجعین کرونایی به بیمارستان ها کاهش یافته است و شرایط بهتر شده است. حال اگر محدودیت ها تا پایان فروردین ادامه یابد و مردم هم رعایت کرده و جز به ضرورت از خانه خارج نشوند، بهتر میتوان وضعیت بیماری را کنترل کرد.

نظر شما